
Kabe vinstvarnar för det fjärde kvartalet med hänvisning till en svagare marknad för husbilar.
Bolaget bedömer att omsättningen för fjärde kvartalet blir cirka 450 miljoner kronor, jämfört med 702 miljoner motsvarande kvartal året innan.
Resultatet efter finansnetto för fjärde kvartalet 2019 väntas uppgå till cirka 11 miljoner kronor (42). Kabe påpekar att fjärde kvartalet 2018 var osedvanligt positivt.
Om bemötandet och kvalitén på husbilarna varit den bästa, hade säkert inga eller mycket mindre vinstvarningar behövts. (Min kommentar)
Inget ont utan att det har något gott med sig. Vi körde knappa 500 mil med den sista av dessa. Ska vuxna människor runt 70 år, behöva sitta och gråta, över sida upp och sida ned, av fel på en helt ny bil? Tack vare alla dessa prövningar, fick vi upp ögonen för en riktig husbuss.
Vad skönt att vi kom undan med blotta förskräckelsen. Säkert tillverkas många bra bilar som håller måttet. Det jag blev så irriterad över var… Jag ville inte ha deras orginal stödben, jag ville ha E & P. Jag fick sedan kämpa som ett odjur, för att få ut de original stödben som jag var tvungen att betala. Efter ett halvår lyckades jag. Där sänkte Kabe sig så långt ned i botten man kan komma.




















