Ridskolan Aneby, som är våra nära grannar, har ett antal hästar som släpps ut på morgonen i stort sett i alla väder. Hästarna bryr sig inte om mig när jag går eller cyklar på vägen, som går rakt igenom hästhagen. Visst skulle det varit frestande att ge dem en morot, men det skulle jag aldrig göra. Under alla kalla dagar i vinter har de haft ett täcke på sig. Idag var de fria från detta och jag tror att de njöt av vårsolen.
Själva använder vi Cura tyngdtäcke i vårt sovrum. Ibland kan jag tycka att de är tunga (12 kg) och jobbiga och i nästa stund ganska sköna. Nu när jag var sjuk i helgen drog jag bara en go filt över mig. Det var smidigt när jag for upp och mådde illa. I natt vaknade jag fram på småtimmarna, utan att ha något täcke på mig. (händer aldrig annars) Jag drog täcket över mig och somnade om på några få minuter. (Normalt 2 timmar att somna om) Sedan drömde jag att en person kom och hälsade på mig. Under armen hade han en sliten, vindpinad Torebrings flagga och en ny fin Sverige flagga. Han satt och pratade med mig i timmar kändes det som. Sedan vaknade jag strax efter kl. 6, mer pigg och utvilad än på länge. Kan det betyda att den gamla sömnstörningen är över och jag får börja ett nytt liv med bra sömn? Jag hoppas på det!






















