
Plötsligt händer det att det regnar, som i går kväll och det blir snögubbsväder. Hade Mojfajs barnbarn varit hemma, hade det varit perfekt väder att göra snögubbar. Men vilken tur att det kom fem cm snö och lade sig ovanpå de blöta gångbanorna. I annat fall hade det inte gått att stå på benen idag.
Regnet låter sällan vänta på sig, när det har snöat och det ligger ett vitt fint täcke på marken. Snabbt är det slaskigt och tråkigt igen. Det som däremot låter vänta på sig, är vinst på dessa fyra Trisslotter som kommer en gång i månaden i brevlådan. Det är inte så ofta, att vi är helt vinstlösa, men det går inte ihop sig, med 30 eller 60 kr i månaden i vinst. Efter så många år, borde det bli lite mera, vi väntar vidare.
Nu ska det, allt enligt SMHI, komma tre dagar med tio minusgrader eller kallare. Så skönt att få uppleva att naturen fungerar, inte bara gröna vintrar, nu får vi snö och kallt. Helt underbart, inte minst för alla ungdomar, som dras till alla små slalombackar, som finns runt omkring oss.





















