Det bästa med helgerna har varit våra promenader, i skog och mark i vår nya omgivning. Till regleringen av vattenståndet i Anebysjön, har vi bara ett par hundra meter. Det brusade på ganska friskt där idag Nyårsdagen.

Så mycket lugnare vatten före vattenregleringen.

Någon har tippat en hel last av flaskor, plast och burkar på vägen ned mot sjön, andra struntar i sina båtar. För mig är detta ofattbart. Vårt röda hus syns i mitten av bild.

Nu är vi på en vandringsled på andra sidan sjön, som vi inte hade en aning om. Nästan rena urskogen bitvis.

Här har vi aldrig varit tidigare. När vi drev Torerings Partiaffär (nedan bild) kom alltid ”Olle i Sjöbotten” och handlade kakor. ”Nu kommer det främmande, så jag ska ha sju sorters kakor”, sa Olle. Han lämnade oss med en låda av varje, Mazariner, Punchrullar, Delicatobollar, Toscakakor, Hallonspegel, Havrecocos och Biskvier. Olle hade bara några hundra meter till oss.
Idag ligger det mängder av skräp i vattnet och på land. Vad gör Tillsyningsnämnden i kommunen?

Vi flyttade in här påsken 1988. Vi lämnade allt vid årsskiftet 1995 och gick Back to basic. Vi var erbjudna att köpa tillbaka fastigheten för mindre än 20 % av produktionskostnaden, men valde att tacka nej. Nu såldes fastigheten nyligen och det har blivit Paddelhall i en del av första skeppet. Idag lönar sig lek bättre än närande verksamhet.





















