
Vart ska du gå i morgon? undrade Birgitta. Ja det beror på hur halt det är och hur jag mår. Två dagar efter operation mår jag över all förväntan bra. Jag fick rådet att ta två Alvedon, fyra gånger om dagen och hjälper inte detta, får du fem starka värktabletter. Jag har inget ont någonstans, så jag tog bara två Alvedon och inget mera. Jag kunde sova nästan tio timmar, med lite kortare pauser bara.
Finns det bara tre fastighetsägare på gatan, va då bry sig, är det så de resonerar gatuansvariga?

Trots allt måste vi få lite frisk luft. Vi klarade oss förbi vår gata, utan att fara omkull. Gång- & cykelbanan var betydligt bättre sedan. Jag tar de försiktigt första dagen ute efter operationen, så det blev bara 2,5 km idag.

Vi har fortfarande ingen fiber inkopplad, utan använder ett mobilt bredband. Jag har bara en HDMI kabel mellan min MacBook Pro och tv. Vi kan se alla de tv program vi vill live eller på Play. Under Corona pandemin har det skapats massor av gudstjänster på webben. Detta på grund av av de restriktioner, som vi fått att rätta oss efter. Riktigheten i allt detta kan ju diskuteras. Västerås Domkyrka måste hälla stängt, men på Drottninggatan i Stockholm, är det fullpackat med folk stundtals.
Vi har scannat av ett enormt utbud på Youtube, över hela Sverige och Finland, under höst och vinter, av sång- & gudstjänstprogram. Vissa har låg kvalité, medan andra klarar att sända proffskvalité från sina församlingar. Bland annat har vi besökt två gudstjänster från Elimkyrkan i Jakobstad. Riktigt trevligt.



























