
Sommaren tar inte slut, den bara flyttar sig. Våra vänner i Esquel i Argentina, ser fram emot sommaren nu. Hos oss är sommaren över. Vi ser fram emot vintern och mycket myseldning i spisen inne.
Jag har funderat i flera veckor, kommer det att vara så mycket uppehåll, att jag kan täcka in utegrillen. Nu har det varit torkväder några dagar, så idag gick det bra. Täcker man den inte fryser den sönder, har jag fått lära mig. Alla färdiga huvar är gröna och det vill jag inte ha, så det blev byggplast och krympfilm.

Vi kommer inte att åka mer husbuss i år, så idag tömde jag ut allt färskvatten. HERDEN har det bästa vardagsrum att vara i, med just nu + 13 grader golvvärme & el ansluten. Vi har det så otroligt fantastiskt bra hemma, bara alla ”kom och hälsa på” saknas. Måtte denna pandemi vara över snart. ”Husbuss bra, Hemma bra”!

Vi köpte sex helt nya vinterdäck 2018 till vår Kabe👎 910 🤮. Vi kunde ju knappast använda den bilen någonting, den stod på verkstad vecka efter vecka. Kanske körde vi ett par hundra mil med dessa däck, men då mest bara till och från verkstad.

Nu ligger samma däck på nya fälgar, som passar till Concorde Iveco 900 M. Förra vintern monterade vi inte ens på dessa däck. Vi stod ju still och bara övervintrade i bussen. Kanske finns det någon ute bland alla mina läsare, som har behov av dem. Mejla eller slå mig en signal i så fall.
Ps. Jag fick en mejl hälsning för ett tag sedan: ”Tack vare din blogg har jag också köpt en Concorde i samma storlek som din”. Inte konstigt att det är kul att blogga.














