
Ett så fantastiskt bra gäng av medarbetare, har vi aldrig haft tidigare, inte minst nu till julruschen. Vi vet att flera nästan tävlat om, att börja tidigast på morgonen. Förste man kommer kanske redan vid klockan fyra och siste man har ofta gått hem vid midnatt. Försäljningen hade vid 1:a Advent passerat tidigare års toppnivå med 100 %. Efter detta har vi tvingats att tacka nej till tusentals Tomtelådor och Tomtesäckar. Vi måste värna om vår personal samt hinna få fram varor, det sista tar oftast en vecka och då hinner inte paket fram i tid längre.

Bring Frigo har löst de mest avancerade transpoterna åt oss. Inte bara en full lastbil till flera kunder, utan även 500 hundra stora Tomtelådor, till olika adresser inom Stockholm City, inom loppet av ett par timmar efter kl 16. När vi kör matkassar till kunder, tar vi med era Tomtelådor samtidigt, svarar Bring Frigo. Fantastiskt bra logistik.

Detta har jag hört talas om i flera år, men aldrig sett med egna ögon. Man ”balkar upp pallar” på lastbilarna. Först ett lager på golvet, sedan fälls balkar ned från taket, som belastas av nya pallar. I stället för 18 pallar ryms nu 36 pallar på en enda lastbil.

Det långa stora släpet rymmer 36 pallar på golvet. Med de nedfällda balkarna från taket ryms 72 pallar med julklappar från Torebrings. Bring Frigo vet i veckor innan, hur många pallar vi har att leverera varje dag, till olika post nr i hela Sverige.. De kan sedan styra ut vårt gods till allt från Lappträsk till Strandgatan i Stockholm City. Vår son & vd Niklas är ett logistik geni, till att styra upp allt in i minsta detalj. Många kunder vill ändra sina order, ibland i sista minuten, det är inte enkelt i denna transport logistik.
Otroligt så mycket arbete bakom allt och väldigt intressant att få en inblick i det. Och ni har proffs anlitade med alla körningar och förstår så duktig er son är. Vi har ju en digitaliseringsminister men jag vet inte vad jag ska säga om dagens sms till hela landet :-), jodå, jag har sagt en hel del. Vi diskuterat att man ser att det inte är välutbildade som får uppdragen och det känns lite oroande. För de finns.
Ja det är helt ofattbart mycket jobb som liger bakom. I varje Tomtelåda ryms kanske minst tio- talet leverantörer, med helt olika logistik och leveransvillkor. Vi är proffs på det vi gör idag, det bevisas av kunder varje dag. För att allt sedan ska gå bra, måste vi anlita proffs. Bring Frigo är ett sådant proffsföretag.
Jag måste erkänna, att jag sedan ”Folkskolan” fått beröm under årens lopp, för mitt sätt att skriva. När jag läser dagen sms, tappar jag fattningen, vad är detta, vem kommer att bry sig, kommer alla att skratta åt det, skapar det åtlöje, har man inte insett allvaret i det? Som sagt, jag har bara gått sju år i skolan, men förstår att så här kan man inte skriva, det är tomt, det fängslar inte, det är innehållslöst och det tilltalar ingen!
Häftigt med inblick hur det är att frakta alla dessa pallar.
Min manlige ägare har enbart kunskap att planera andra sorters resor, med psykiskt sjuka personer som i många fall är utåtagerande.
De flesta förstår förhoppningsvis att det inte går att ändra i slutet och nöjer sig med de beställt.
Allt gott
Det finns många olika logistik uppgifter i vårt moderna samhälle. Din uppgift kan inte vara enkel att genomföra. I går kom det upp stora stängsel med fållor till kohagen, utanför vårt fönster. Jag förstod vad som var på gång. Ikväll kom jag hem när det var ljust och då såg jag inga kossor. Skönt att inte vara hemma. Den logistiken ligger ljusår bort från mig. Det bästa!
Ja i ert och många andras företag måste logistiken fungera rätt!
Och vilken utveckling i lastbilar och släpen mot förr det blivit.
Ser bara i broderns åkeri hur det ändrats mot förr då jag körde!
Varm BrasKram
Ja du lever nära och är insatt i branschen. Utvecklingen ser vi ju alla. Säkert inte många som sett, när de lastade timmer på en Scania Vabis 56 med en vajerkran. Decemberkran