
”Volvos värde varar” heter det. Frågan är om inte Hyundai slår det med råge. Efter provkörningen i helgen, var jag tvungen att ställa frågan, vad står vår bil i för pris? Skojar du, är det möjligt? frågade jag min gode vän och bilhandlare Nisse. Med det mellanpriset jag fick kände jag, vi måste Tacka Livet och Fira att jag är frisk igen. Fem vita och en röd var på väg hem. Nu ville jag byta upp mig till lite Alfa Romeo stuk igen och lade beslag på den röda.
Detta är en Hyundai Tucson ladd Hybrid och döm om min förvåning över, att jag får nu dubbelt så hög skatt nu som tidigare, under de tre första åren, sedan minskar skatten. Det måste vara ”Bolund” som ligger bakom detta, vem annars?
Nu när Herden har det varmt och ombonat i sitt eget ”vardagsrum hemma på gården”, kommer vi säkert att ta lite hotellnätter då och då vintertid för att slippa smutsa ned bussen. Då är det skönt att kunna åka bekvämt och bränsleekonomiskt. Se hela bilen här…




















