
Bommen uppe, grön lampa och bara att köra in och ta sin plats, så underbart smidigt.

Idag har vi tagit en vilodag för att förhoppningsvis hjälpa till att läka mina sår efter min kollaps. Vi har bara gått en runda på denna fantastiska camping. Det mesta är svårslaget som camping och ställplats. Nu finns möjligheten att köpa fem övernattningar för 1000 kr, så vi kommer att komma tillbaka hit.

Till vår förvåning så är det övervägande stora bilar och inte minst Morelo, Concorde och flera andra stora modeller. Hemma hos oss kändes det på avstånd som att Herden fått barn. Tveksamt om det finns en enda ledig plats på campingen, så fullsatt är det fredag kväll.

Det var första gången för oss att gästa Restaurang Sjökanten på campingen. Risken är stor att det blir ett återfall redan i morgon kväll, men då en ”halv meter stor pizza.” De öste ut pizza och de var så grymt stora och såg jättegoda ut. Grannen bordet bredvid kunde knappt äta, han mest skrattade åt storleken.
Huvudrätt…

Två stora skivor oxfilé med en underbart god murkelsås till. Vi rekommenderades ett glas rött vin av märket Albin Jacumin-Cotes-du-rhone GL.
Dessert…

Birgitta valde Friterad kanelbulle med vaniljglass och det var riktigt gott sa hon.

Själv åt jag Chokladfondant med valnötter och vaniljglass. Chokladen var inte riktigt min smak, men nötter och glass gillar jag.
















































