
Det kom ett mejl till mig från en kund sedan flera år tillbaka. Han uttryckte att han gillar att läsa om vardagshändelser och att han följer min blogg. Han hade läst om min canceroperation i prostatan. För honom själv hade det börjat med PSA prov år 2010.
Min kund beskriver de fasansfulla åren som följde på detta i hela 11 fullskrivna sidor, med flera olika operationer: ”På hemvägen stannade vi hos några vänner och blev bjudna på kaffe i trädgården. Jag bytte blöja när vi kom dit. När vi sen suttit nån timme och pratat och jag reste på mig för att gå till bilen rann det helt fritt. Båda byxbenen var genomblöta ända uppifrån och ner. Det kändes inte uppmuntrande. Det var ju normalt med urinläckage efter en prostataoperation, men det kändes inte bra.”
Tänk så hemskt att få uppleva detta. Tänk bara att aldrig vara säker och att behöva använda flera tusen blöjor på ett år. Själv fick jag ett inkontinensskydd, efter det att katetern vart borttagen efter operationen. När jag kommit hem kontrollerade jag allt, Inte en enda droppe hade det kommit. För mig var det den enda skydd jag använde.
Min Tacksamhet vet inga gränser nu 13 månader senare.



























