Kan vi lita på recensionerna?

16 07 2018
Skärmavbild 2018-07-16 kl. 13.11.45

Ställplats Oasen, Rømø, Danmark

Jag ansåg att jag var tvungen att säga min mening, om betalsystemet på Ställplats Oasen, Rømø. Säger vi inte ifrån, på det som vi inte tycker om, poppar det bara upp nya, ännu mera komplicerade betallösningar. Läs alla recensionerna här.

Jag och alla mina svenska vänner ansåg, att användarvänligheten på automaten och hela sättet att ta betalt, på Ställplats Oasen, var under all kritik. Vi stod tre män i våra bästa år, för att komma rätt.

Jag skrev en recension i går, där jag uttryckte att platsen var mycket proffsigt anlagd. Jag kritiserade samtidigt betalsystemet och kundbemötandet som var uruselt, till och med hånfullt. En stjärna gav jag Ställplatsen, samt att jag skrev, att jag kommer inte att återvända dit. Idag var recensionen bortplockad.

Som företagare får vi bedömningar på gott och ont. Glädjande nog, får vi mest bara de bästa recensioner. Får vi kritik bemöter vi den. Kommer det rena lögner och förtal, tas de bort.

Nu har jag lärt en läxa till, de låga recentiorerna plockas bort till fördel för flera stjärnor. Då ger jag fem tummar ned i stället. 👎👎👎👎👎.

Ps. På morgonen var min recension borttagen, nu låg den kvar, men då hade jag skrivit klart…

 


Åtgärder

Information

17 responses

16 07 2018
JoY

Ja hur ska man kunna lita på recensioner egentligen? Det kan vara halva släkten som skriver positiva saker om något. Då får det bli magkänslan som får bestämma och ett eget besök.
Kram

17 07 2018
Matts Torebring

Du har helt rätt och så är det säkert många, många gånger.
Kram

16 07 2018
husisblogg

Samma erfarenhet har ägarna av recensioner. Numera skriver de därför väldigt sällan något, varken bra eller dåligt.

17 07 2018
Matts Torebring

Det är sällan jag skriv er. Men en kommentar underlättar säkert för andra.

16 07 2018
Rolle o Carina

Såna ställen gillar vi ej heller,vi har ”Fricampat” hela helgen,Ljuvligt!
Och att få bada,det bästa som finns i denna ljuva värme 🙂
Vi har plaskat som aldrig förr denna härliga sommar!

Het svettig SommarKram

17 07 2018
Matts Torebring

Jag håller med, vi fricampar helst och sover bland tradarna om det krävs.
Sommarkram

16 07 2018
tiaregndroppen

Sen är ju dessutom smaken som baken🙃…så vi googlar runt 🧐 och väljer efter eget tycke, behov och bak 😬

17 07 2018
Matts Torebring

Det gör ni alldeles rätt i. Men att bli kallad dum i huvudet, för att jag frågar varför strömmen tog slut mitt i natten, det köper jag inte, hur fint det än må vara. Platsen var kanonfin, nästan bästa tänkbara, men det icke användarvänliga och giriga betalsystemet blir fem 👎👎👎👎👎 ned.

17 07 2018
tiaregndroppen

Ja inte skall man behöva få utskällning oavsett 🙄

16 07 2018
Tommy Eklöf

Jo Matts, hur olika kan vi uppleva samma plats egentligen, vi står just nu sedan några dygn på Oasens ställplats (den nya delen) och det är en av dom bästa ställplatser vi någonsin besökt, välordnat, genomtänkt, rent och snyggt här finns absolut ingen att klaga på, och detta till ett helt ok pris. Synd att du avfärdar denna underbara anläggning någonstans vid fotknölarna!!! Läser man instruktionerna om vad man får och hur man betalat för olika grejer är det inte några problem!!!

17 07 2018
Matts Torebring

Hej Tommy! Vi kom dit lite trötta och lite sent på eftermiddagen.
Det var helt stopp vid töm- & fyllning av vattentankar. Två bilar före oss slet sig sönder och samman för att fylla vatten. Till slut blev de arga och åkte utan vatten. Tömma grå- & svartvatten var sedan inga problem för oss. Flera med oss kan varken danska, tyska eller engelska fullt ut.

Sedan skulle vi fylla färskvatten och trodde naturligtvis att pengarna var slut eftersom vattnet slutade rinna. Jag skulle tvätta av framrutan, kostnad 3 DKR för en hink vatten. Jag hade lämnat platsen efter en natt, om jag inte dumt nog betalat för fem. Sista natten bodde vi inte kvar, vi fick nog.

När kortet skulle lämnas tillbaka, var det en lång kö, alla frågade varandra, hur skall vi göra? Vi var tre svenskar som hjälpte varandra, för att komma bort från eländet.

Att sedan bli kallad dum i huvudet, för att jag frågar varför strömmen tog slut mitt i natten, ”Det fattar du väl, att en så stor bil drar mycket ström”. Detta köper jag inte, hur fint det än må vara. Platsen var kanonfin, nästan bästa tänkbara, men det icke användarvänliga, giriga betalsystemet och sämsta tänkbara bemötande, det köper jag inte.

17 07 2018
Tommy Eklöf

Nja Matts, nu måste jag säga att du har fel i det mesta! Det finns 3 tömningsplatsen för grå och svartvatten, vad det gäller ev elförbrukning står det att vid ett tryck laddar du på för 11.25 dkr vill du ha ytterligare gör du samma procedur igen osv, att vatten kostar pengar vet vi alla och i andra länder betalar man via mynt/kort för de antal liter man önskar (detta framgår klart och tydligt) likaså finns instruktioner på 3 språk (danska, tyska & engelska) överallt på hela anläggningen när detta behövs, och att som van resenär i andra länder (du framhåller detta) inte förstå detta är mycket konstigt. Vi har nu efter 3 nätter sett att vid tömningen vid utfarten bildats köer av 3-5 bilar och dom har fått vänta kanske max 20 minuter (dessa köer finns överallt på ställplatser vid vissa klockslag) osv osv osv.

16 07 2018
Nils-Åke Hansson

Kritik är känsligt har jag också erfarit

17 07 2018
Matts Torebring

Fast ibland måste man säga till, annars förbättras inget.

17 07 2018
Anna

Vi tenderar ju att allt mer göra egna val utifrån andras erfarenheter. Därför är sådan där rekommendationer ganska viktiga. För allt fler. Jag erkänner att jag absolut styrs av vad andra tycker. Därför jag läser bloggar bland annat. Men att de tar bort dåligt omdöme är verkligen inte ok. Hade ju gett dem bättre läge om de bemött det istället.

17 07 2018
Matts Torebring

Tack Anna, jag gör likadant. Dåliga betyg och Matts avstår, så enkelt är det.

18 07 2018
Matts Torebring

Ett sista svar till Tommy! Vill man utveckla och få fler gäster, måste det vara användarvänligt. Vi tre svenska familjer drog samma slutsats, säkert de som lämnade platsen i vredesmod utan att få vatten, den svenske erfarne mannen, som ringde reception och bad om hjälp med elen, men inte förstod, utan frågade mig…Ingen av oss kommer tillbaka!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: