Kabe Adria serviceverkstad?

8 03 2018
unknown

Från Kabe Adria Center Öggestorp

För fem dagar sedan mejlade jag till Kabe Adria Center i Öggestorp och beställde årsservice och fukttest på vår husbil. Jag ville göra det nu, innan alla skottat fram sina husbilar ur vinteridet. Det går fyra dagar utan svar! Jag börjar ringa under deras telefontid! Ingen svarar! Jag ringer igen, minst femton gånger. Till sist ringer jag till försäljning och frågar om verkstaden har stängt? ”Jag ska gå ut med telefonen till dem”, svarade en trött säljare på en svajig lina.

Jo, han hade sett mitt mejl på verkstaden, men inte hunnit svara. (på fyra dagar!) Efter några turer fram och åter, skulle jag få tid, tidigast 1 juni. (troligtvis ovilja för att jag inte köpt bilen där?) Då är jag i Biscyabukten, svarade jag. Jag har ingen annan tid, fick jag till svar. Då byter jag leverantör, sa jag och lade på.

Banner-Bossings-Fritidscenter-02

Till Bossings Fritidscenter i Linköping.

Jag ringde Bossings verkstad i Linköping, som svarade på tredje signalen. ”Vill ni ha en ny kund”? frågade jag. Vad trevligt, det är klart vi vill, fick jag till svar. Också blev det och jag fick en tid. Vi kan inte göra fukttest förrän om drygt en månad, på grund av att husbilen måste vara ett visst antal månader gammal.

Jag kände mig nästan lite bortskämd, när samtalet var över. Bossings gör bodelsservice, fukttest, service Cinderella toalett, FIAT service på motor, uppdatering av programvara, besiktar samtidigt bilen och jag får en lånebil. Fantastiskt!

”Finns det ett företag, som har bättre service än Torebrings”? hade en kund skrivit i ett inlägg, på sin blogg om oss. Kämpar vi så mot våra kunder, klart att vi begär att bemötas på ett rätt sätt själva också. Jag har flera gånger tidigare hamnat i onåd på Kabe Adria Center i Öggestorp. Nu är det slut!

 


Åtgärder

Information

14 responses

8 03 2018
husisblogg

Just nu verkar det vara högkonjuktur med allt vad som handlar om oss husbilar. Men undra vad som händer med vissa företag då det blir lite sämre tider. Bedrövlig inställning vissa företag har.
Jag är så glad att ägarna funnit ett bra ställe till mig där verkstadsklubbarna är duktiga med allt vad som gäller min bodel.

9 03 2018
Matts Torebring

Nära tre månaders väntan på en bodelsservice mitt i vintern. Då är det naturligtvis ett generalfel. På Bossings kommer det att bli bra, det är jag säker på.

9 03 2018
Lars Permelin

Jag har under många år servat husbilen hos Bossings i Linköping. Åker alltså från Stockholm och låter Bossings ta hand om husbilen. Orsaken är enkel, jag tycker att dom är toppenbra. De har numera en komplett anläggning och kan ta hand om hela husbilen. Där känner jag att jag är en kund och får den service utförd som jag önskar. De är så pass bra att vi till och med köpte vår senaste husbil just hos Bossings.

9 03 2018
Matts Torebring

Jag vet att du handlar och servar dina bilar där. Om Lars åker dit, tänkte jag, då kommer det att funka för mig också. Därför tog jag kontakt med dem. Idag ökade jag på vår beställning med en KCR Box. Bara detta att få allt klart på en gång, till och med besiktning, är helt fantastiskt.

9 03 2018
JoY

Tydligen ser somliga oss kunder som en slit och släng vara, det kommer alltid nya, men hur länge gör det det när man behandlas så.
Kram

9 03 2018
Matts Torebring

Detta är extremt illa bemötande. (eller inte alls när de inte ens svarar) Jag har kontaktat koncernledningen på Kabe, men inte fått svar.
Smålasndskramar

10 03 2018
Rolle o Carina

Hemmavid så håller vi oss till Kurts!
Har funkat bra för oss jämt😁😁

SommarKramar

10 03 2018
Matts Torebring

Säkert Kanonbra hos KanonKurt!
Snökramar

11 03 2018
lindatorm

Jag har nyss haft en ringerunda för att försöka hitta nån verkstad närmare där jag bor än där vi köpte husbilen för service inför säsongen. Blev mest förundrat över de olika svaren gällande vad som behövde göras jag fick. Verkar inte vara enkelt för en nybörjare det här. Nu har vi i alla fall en tid inbokat och hoppas det blir bra!

11 03 2018
Matts Torebring

Jag förstår dig till fullo. Vissa uttalar sig felaktigt, detta behöver du inte göra och så vidare. Jag hoppas att det kommer att gå bra för er.

13 03 2018
Elisabeth

Bossings har vi bra erfarenheter av en flera år tillbaka.

24 03 2018
Matts Torebring

Jag tror dig!

3 08 2018
Peter

Bossings har totalt misslyckats varje gång vi varit där.
Värst var när de skulle byta alkovkepsen på en 1.5år gammal husbil, såg förjävligt ut.
100tals små repor på och omkring kepsen.
Det var ett garanti jobb.

Idag skulle vi kolla bodelsbatterierna, 1 av dem vill inte ta full laddning.
Nä inget fel säger de (självklart)
Ändå mäter ena batteriet 1volt mindre när jag mäter det direkt, utanför deras flotta anläggning.
De kunde heller inte säga att bilen var klar (ja inte klar då) på över 30min.
När jag kollar ut på parkeringen står en ur deras personal och hänger på vår motorhuv, medans han diskuterar med en annan familj som parkerat så närma vår bil som möjligt. Kvinnan i sällskapet springer mellan bilarna med sin handväska.

Nej, se upp för Bossings.
Sämre finns inte.

3 08 2018
Matts Torebring

Vi flydde dit från Kabe Center i Öggestorp, som inte ens tog emot oss efter 450 km, eftersom vi inte köpt bilen där. Frågan är vem som är sämst?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: