När vi körde sjön Sommen runt för drygt en vecka sedan, körde vi upp emot ett par mil, på det värsta stukbräde till grusväg. De skakade så det gick knappt föra ett samtal. Då skakade fönsterhissen sönder i förardörren och rutan stannade på tre kvart öppet. Det var solsken och vackert väder så det gick bra att köra hem.
I fredags när vi skulle passera Kabe i Tenhult på väg till Taberg, ringde jag Kabe service i Tenhult och frågade om det fanns möjlighet, att lämna bilen söndag lunch på hemvägen? Javisst kan du göra det, du får koden till grinden på utlastningen, så kan du ställa din personbil där, när du åker bort och ställa in husbilen när du åker hem. Vilken service, jag blev så jätteglad.
Idag på lunchen ringer Stefan på Kabe och säger att bilen var klar. Mellan sex till sju timmar hade det tagit att plocka ned dörren, och så snabbt tillbaka med bilen. Visst kan andra märken vara väl så snygga och ha fin design, men Kabe i Tenhult´s serviceverkstad kan ingen konkurrera med. Eller som jag säger till våra kunder, ”Service är det viktigaste vi har på lager”.

Verkligen bra service som är guld värd!
Kram
Stefan är så trevlig och serviceinriktad att det saknar motstycke. Det är verkligen roligt att komma dit. Kram
Jag väntar fortfarande på en backspegel som en Fiat-verkstad lovat fixa. Det hade kanske varit bättre om jag hade kontaktat KABEs serviceverkstad i Tenhult. Tänkte inte ens på den möjligheten som tycks vara alldeles utmärkt.
Tråkigt Lars, har du inte fått den ännu. Kama Tenhult borde nog kunna fixa det åt dig. Kram
Service är ju nog så viktigt för oss Bobilister !!
Det kan Kabe tydligen jättebra!
Ha det gott/Kram
Det är med fasa jag läst om importerade märken och kunder som fått sitta i kläm hur länge som helst. Skönt att ha tillverkaren på cykelavstånd. Kram
Håller med, service är guld värt.
Kram
Utan en bra service raderas snart ett företag ut, så enkelt är det. Kram.
Håller med om vad du svarade: utan servece raderas ett företag ut…Tänk om dom förstod det …dom som inte förstår sig på service. Det är lika viktigt att hjälpa oss som köpt en husbil om vi har bekymmer…o inte bara tänka på att vi är viktiga när vi ska handla o dom ska få skriva kontrakt på oss.. Ha det bäst:-)) Kram
När en kund inte får den service han vill ha, byter han leverantör. Men alla förstår inte detta i tid. Kram
Ja fin service även efter köpet är jätteviktigt även om vissa inte tror det, än så länge har vi bara gott att säga om Forsbergs, hoppas att det håller i sig.
Sälja kan nog en hel del göra, men servicen är inte lika enkelt. kram
Exakt, service är det viktigaste att få då det behövs både i förebyggande o oplanerat syfte. Vi har också det hos Forsbergs i Hyssna medan Bjuv filialen som egentligen är närmre, ”växer till sig”
Får man bästa service, törs man knappast bli märkes otrogen. Kram
En bra verkstad är det inte alla som har. Men ack så värdefullt och skönt när det bara fungerar utan ”tjafs”
Kramar
Det är svårt att byta märke, när man har så bra service. Kram