
Idag lade vi om våra vanor, för att komma till jobbet. Birgitta har oftast cyklat. Det har jag gjort till en hel del också, men det är så många andra måsten på vägen, så bilen har rullat alltför många dagar. Idag åkte vi gemensamt i bilen till jobbet strax före klockan sju. I eftermiddag gick jag 2,5 km hem, på 25 minuter blankt.

Jag gick utmed Svartån, eftersom det var lite lugnare där i blåsten. Lika gärna skulle jag kunna haft en båt att glida fram i, ända in till centrum och sedan gå de sista hundra- talet meter.
Framtidsvägen, med ett bland de bästa av Aneby´s äldreboende. Inte ett trappseg, plan cykel- båt- & gångväg till centrum eller två km bilväg. Fast då måste vi åka över dessa förhatliga vägbulor, som ingen verkar bry sig om, trots att de tillhör en förgången tid, när det var genomfartstrafik. Ofattbart att ingen tar tag i det!

















