
Detta skall bli vårt egna torg, en mötesplats utanför vår entré. En soffa utmed garageväggen, att sitta på i solskenet och se på svanarna nere i badviken. Vi kommer att få två stolpar inom kort, som bär upp entrétaket. Då hade vi inte kunnat ha en tredje belysningsstolpe. I mitten vid gröna slangen, skall det ligga en stor ljusboll i stället.
När vi varit i byn och handlat, är det gott om plats att ställa cykeln på torget. Från början hade vi tänkt att ha en smalare gång från entrén ut till postlådan. Jag kom på fem minuter i tolv, att detta var rena idiotin. Istället breddade vi garageinfarten en meter till. Totalt handikappanpassat, inte en enda trappa någonstans.
I morgon onsdag kommer fyra man från Nova betong och formar före gjutningen.

Inte ens elektrikerna hade räknat rätt på antalet, utan tagit hem för lite. Jag försökte att summera alla och kom fram till minst ett 60- tal. Det skall bli en stjärnhimmel. Den enda inte fasta belysningspunkten, blir kristallkronan i vardagsrummet.

Fantastiskt att Måleribolaget kunde ställa upp så snabbt. Vi kan nog komma fyra, fem man och tapetsera sedan, sa Stefan, Målarmästare.

iP Only är inte enkelt att nå fram till. Jag har talat med flera olika entreprenörer sedan nyåret. Kom och gräv av gatan så vi kan ansluta till fibern. Ingen har haft tid. Nästa problem är att ingen vet säkert var fibern ligger. iP Only hade inga kartor. Nästa steg blir Kabelkontrollen. Grannarna längre bort på gatan har i alla fall fiber.



























