
Hej igen & Stort Tack & Bock alla Bloggvänner & Bloggläsare, efter att jag tog time out igår. Jag kunde inte i min värsta fantasi, se eller tänka, att så många skulle höra av sig och stötta upp mig, efter söndagens inlägg. Det var nära för mig att lägga ned bloggen, nu gör jag inte det.
Ett Extra Stort Tack till er, som kanske inte skriver och kommenterar annars. Tack för alla era inlägg, det var minst sagt dubbelt roligt.
I höst blir det inget oljebyte i motorn på bussen. Sedan förra hösten har vi bara kört runt 200 mil, fast vi har bott i bilen cirka 260 nätter under samma tid.
Däremot satsar jag på egenvård, efter ett slitsamt år. Jag har en kronisk bronkit sedan barndomen, nu har jag läst att det finns hjälp att få. Jag har fått börja med lungröntgen och andningstest. På det senare fick jag betydligt bättre värde med inhalator. Nu väntar jag på svar.
Jag har tagit tre PSA prov sedan i somras, alla med lite för höga värden. På torsdag morgon skall jag infinna mig på Värnamo Lasarett för magnetröntgen. Jag kommer att rullas in i en tunnel, där en ultramodern kamera ser allt. Vad glad jag blev, när jag fick höra hur undersökningen går till. Någon läkare har skrämt upp mig med hemska saker under åren. Nu hoppas jag och tror på det bästa.
Min egen servicebok finns inte mycket skrivet i. Sedan 1976 när jag började som säljare på riktigt, har jag varit hemma från jobbet på grund av sjukdom, inte mer än en enda vecka tillsammans. Min tacksamhet är stor!




































