Skeppsbron ett riktigt serviceföretag

18 01 2022
Arkivbild från tidigare inlägg.

Fortsättning på följetongen från i går …

Klockan var några minuter över 18, när jag ringde Skeppsbron på måndagskvällen. Vi kom överens om att jag skulle återkomma idag tisdag efter klockan 7, beroende på hur arbetsam nattens jourservice blev. Då fick jag beskedet, att senast onsdag förmiddag kommer vi och hjälper er så ni kan åka iväg med bussen.

Klockan 9 i dag ringde teknikern på Skeppsbron och sa: ”Jag kommer om en timma, jag har en ny startmotor och ett nytt batteri med mig. Det visade sig att det var kortslutning i startbatteriet och det kunde inte ta emot laddning. När Herden fått ett nytt batteri startade han direkt och fick uppföljning med att batteriet laddas som det ska.

🌹 Skeppsbron får dagens ros för denna fantastiska service för andra gången på drygt ett halvår.


Åtgärder

Information

4 responses

18 01 2022
Rolle o Carina

Vilken tur ni har att det finns såna utmärkta firmor med snabb
service när kundernas fordon krånglar!
Då måste ni fått ett nytt batteri på garantin tycker man efter
det blev slut på bara ett halvår sedan,märkligt värre!
Men det har väl blivit sämre med kvaliten som det mesta.
Mitt batteri i den största Mc:n är 13 år gammalt och har
funkat perfekt i alla år det med underhålls-laddningen på!

Ha det gott/Kram

18 01 2022
Matts Torebring

Ja absolut är det så. Vilken tur vi har att det stannar hemma i garaget. När jag kom hem hade han varit på plats i ett par timmar, stängt porten om sig, värme i golvet och perfekt att jobba inne i garaget. Det finns en säkring till laddningen av batteriet som sitter illa till under motorhuven, den kan ha gått sönder utan kontroll och då har batteriet tömts på all ström. I annat fall har det blivit kortslutning i batteriet, då går säkringen sönder och batteriet blir obrukbart. Det återstår att se om batteriet är helt förbrukat.
Må gott kram

18 01 2022
Husisblogg

Vi har så mycket elektronik i oss, men det är för att alla ägare ska vara nöjda. Det är samtidigt så glädjande att läsa att det finns bara förtegna som tar hand om både oss och kunder.
Allt gôtt

19 01 2022
Matts Torebring

All elektronik är på både gott och ont. Skön när det finns verkstäder som ser problemen, förstår och vill hjälpa till.
Det bästa

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: