
Vi var ganska trötta efter sista fyra veckorna, med fullt ös på jobbet. Dessutom var jag både trött och besviken över, att jag var illa nöd & tvungen behöva att offra en lördag, för att göra returer till Willab Garden. Detta retar mig ganska mycket. Jag beställde på mejl ett styck Greenroom inkl. 1 st dubbeldörr.
Leveransen kom i april månad och deras egna montörer skulle kunna komma först i september. Mycket dåligt! Mina duktiga snickare reste upp rummet i början av juni. När snickarna monterat rummet sa de, att det blev en dubbeldörr över.
Jag mejlade bilder till Villab Garden och de skyllde på att jag beställt fel. Aldrig i livet, läs innantill sa jag, det står en styck dubbeldörr. Efter flera turer kom en returfraktsedel. Kom och hämta returen sa jag, detta är inte mitt bekymmer. I stället kom en returfraktsedel, på grund av ”ångrat köp”. Åter bara skylla på andra! Hur skickar man tillbaka två glasskivor 1600×800 samt två glasskivor 400×1600 samt en massa lister?
Som väl var, kunde jag leta fram i vår träcontainer, häcken som alla glasskivorna kom i. Jag fick först laga upp den och sedan fylla den med bubbelplast och ställa glasskivorna på högkant. Efter detta spikade jag fast buren på en pall och spikade fast stöttor och bandade sedan allt. Dessutom har jag tydligen fått betala, över 6000:- för den extra dörren som jag inte beställt.
Så blir det i volymproducerande företag, volymen först, kunden sedan. Jag ger bara en * som många andra, till detta företag. Jag har ju en packhall, emballage och resurser på jobbet att vara i. Hur skulle jag löst det annars?

På våra gravvårdar har jag planterat samma blommor. Där ser de lite ledsna och ser hängiga ut. Utanför vår dörr trivs blommorna på ett helt annat sätt, lagom sol och lagom skugga.

Med den gamla murstensgrillen och min egen björkved, har det blivit roligt att grilla igen. Nu blev det fjärde gången på drygt en vecka

Börjes Chark tjock grillkorv smakade bra. Färdiggrillad på nolltid på den heta björkvedsglöden.
Vilket tråkigt företag. Tur ni ändå hade saker hemma för att skicka tillbaka. Men tveksamt om min manlige ägare varit så snäll när beställningen finns på mail.
Nu kommer den ”gamla” grillen väl till användning,
Allt gott!
Ibland orkar jag inte att bråka och strida. Jag har gjort det så många gånger förr att jag ledsnat. Fast å andra sidan ger jag mig inte heller. Murstensgrillen laddad med björkved och goda charkvaror är toppen.
Dåligt gjort av Willab,ingen bra reklam för det företaget alls!
Visst är det härligt att grilla,Björk ger bra energi o värme.
Men nu har vi vedboden fylld med en hel del tallved du vet🤪
Ha det gott o njut/Kram
Jag läste Willabs resenioner och de talar samma språk som mitt. Elda upp din tallved innan maskarna hinner skala av barken och du får en massa barkmjöl. Sommarkram
Råkade du inte välja en extra dörr i planeringsvertyget då? En dubbeldörr ingår ju som standard och den som var specad måste varit en extra. Hade de råkat skicka en för mycket borde du inte behövt betala extra heller, eller fick du betala 6000 kr mer på fakturan än i planeringsverktyget?
Tack för kommentar. Jag beställde på ett mejl och angav mått, namn, leveransadress och inkl. 1 st dubbeldörr, inte en styck extra.