Under Skärtorsdags kväll och natten till Långfredag, förlorade vi all värme och till slut, även alla 220 v elektriska funktioner i vår husbil. Trots att vi hade ström in i bilen. Vi fick packa ihop allt och fara hem från Oxelösund. Vi var så ledsna och uppgivna man kan bli. Vi hade bokat påskbuffé tillsammans med dotter och familj. Det gjorde ont, som vi längtat efter påsken, familjegemenskap och några lediga dagar.
Jag mejlade Peter Carenborn, avgående vd på Kabe, poroduktionschef och koncernledningen för hela Kabe. Peter svarade inom tio minuter. Han fortsatte sedan mejla under kvällen, långfredagen och idag annandag påsk. Även högsta koncernledningen svarade mig och lovade ta tag i allt på största allvar, så snart det blev vardag igen.
Idag, annandag påsk, var manegen krattad, när jag kom till Kabe Center i Öggestorp med vår husbil. Britt i butiken stod och väntade på nycklarna. Allt var förberett av Peter. Fantastiskt! Kanske handlar allt om en glappkontakt någonstans. Ingen av oss vet. Nu litar jag på Peter och hans bästa proffstekniker. Vi har i alla fall fått ett servicebemötande på högsta nivå och snabbhet. Stort Tack till Peter så länge!
Vi har idag varit otrogna och för första gången, provkört en annan husbil. (Bilen längst till höger, Carisma -15) Bilen var otroligt fin och i nyskick. Vi körde ett par mil med den. Den kändes nästan mindre på vägen än vår Kabe. Den växlade så underbart i automatlådan, snabb i motorn och snurrade runt på en mindre yta. Ändå var det inte rätt för oss. Tack till Sive Svärd i Anderstorp för provtur och riktigt gott kaffe.
Alla våra husbilar har vi köpt nya. Att gå två steg bakåt, känns inte rätt. Denna bilen var inte heller en Euro 6 miljöklassad. Vi vill helst av allt ha tillbaka vår Kabe, fast med en ny ”Pacemaker”. Nu hoppas vi Kabes serviceteam, lyckas med att rätta till felet en gång för alla.
Det var ett pådrag! Nu hoppas vi de hittar boven i dramat.
Ja det kan man säga. Hoppas de lyckas lösa det för gott.
Nu hoppas både jag och ägarna att detta ska bli bra och att alla servicetekniker gör allt de kan för att hitta felet / felen på HERDEN så ni snart kan rulla vidare uta; bekymmer!
Ja det önskar vi verkligen. Hoppas de lyckas lösa det för gott.
Håller tummarna för att allt löser sig, fantastiskt med så väl bemötande!
Tack, det är så en slipsten ska dras, snabba åtgärder när det blir fel.
Hoppas det löser sig nu!
Kram
Jag är fundersam över hur du kommer att få det i din nya bil…det är inte enkelt längre.
Kram
Det var snabba ryck dom kan om dom vi, nu får vi hoppas att det löser sig Kabe är i alla fall Kabe.
Ja det hoppas vi på verkligen. Mycket bra jobbat av Peter!
Ja, det vore väl skam om de inte tog hand om er och bilen….hoppas på det bästa!
Ja Kabe har verkligen ställt upp för oss under hela helgen, för att försöka att hjälpa till. Ett fel har de hittat idag.
Det märks tydligt att du gillar den avgående VDn för KABE. Han tycks ha rätt inställning till oss KABE-kunder. Hoppas att det löser sig med både kombitäcket och de mystiska elfelen.
Alla som träffat Peter säger samma sak. Han är en fantastiskt person. Så tråkigt att han försvinner från Kabe, men ändå kämpar in i det sista.
Husbilen LOKE.
Bara en stilla undran. Du skriver till Lennart på (”Lennarts tankar”). Att du är fundersam över hur de kommer att få det med sin nya (BOBIL), det är inte enkelt längre! Skriver du. ”Vår fråga är bara vad är det som inte är så enkelt”. Är det den nya tekniken eller är det kanske att personer som har råd att inhandla dessa bilar behöver gå en särskild ”typ handhavandes – utbildning” kanske. Man kan ju se det som att nytt, fint och dyrt inte alltid är det bästa. Det är ju tydligen även lite så med dessa nya fina datorer som oxå tydligen har lätt för att krångla. Mvh. Maj, Jan och LOKE.
Din fråga är mycket enkel att svara på. I alla våra husvagnar och husbilar sedan 1976, har det funnits en elcentral och alla säkringar samlade på ett ställe. Den tiden är förbi. Nu finns i stället 6 styck svåråtkomliga ”noder”. I varje nod finns en nästan omöjlig säkring att komma åt. Dessa skall aldrig gå sönder, sägs det. Vi är på verkstad för 4:e gången, nu på 500 mil för att byta en säkring. I dag har man hittat ett fel att det blivit så. Min kontakt på sladden för att ladda min MacBock och Kabes uttag, är inte överens i vissa lägen.
Hoppas er ”Kärleksbil” blir väl omhändertagen o den kommer funka!
Annars tror vi att ni snart kommer i en Concorde 🙂
SolKram
Visst är det vår kärleks bil, det säger vi båda. Concorde är en halv meter för hög och en miljon för dyr. Men visst lockar en Concorde Carisma 900 M. Men inte nu.
Snö & Sol kram