En tragisk påskhelg

30 03 2018

Stora & starka som vi är, både Birgitta & jag, satte vi oss ned för att gråta i husbilen idag. Det blev ingen vila vid lugna vatten!

IMG_3877

Ställplats Femöre Oxelösund. Texten på dörrarna stämmer inte idag.

Vår HERDEN (Kabe) låter oss inte få vila och ha avkoppling. Vi hade problem med värmen förra helgen i Gränna. Det blev inte varmt trots 3 kw och gasolpannan på. Denna helgen blev det katastrofalt! Visst blåste det otroligt kallt från Östersjön, vi såg innetemperaturen sjunka. Pannan startade bara ett fåtal gånger, men ingen värme kom.

Vid 14 grader gick vi för att sova. Vi vaknade vid 6- tiden på morgonen, av att det var kallt, riktigt kallt, bara +7 grader. Jag gav mig ut i bara morgonrocken, i bitande kalla vindar från havet. Jag tömde hela garaget på bord, stolar, grill, cyklar med mera, för att komma åt en väl undangömd elfläkt.

Jag startade fläkten på 2 kw och sänkte elpannan till 1 kw. Vi har även elvakt på. Efter en stund blev det helt tyst. Vi hade 220 v in i kontrollpanelen, men inte en enda sak, mer än markisen fungerade. Jalusiet fram i vindrutan, som är eldrivet, var som tur var inte nere, då vi använde det ”trasiga vintertäcket” i stället. Om jalusiet varit nere, skulle jag fått klippa bort det då, eller slita sönder det? Jag vet inte!

Vad skulle vi ta oss till? Under +10 grader, smakar det att äta frukost då? Nej! Vi hade betalat för fyra nätter, kunde vi stanna kvar? Nej! Vi fick pengar tillbaka för tre nätter. Tack! Vi hade bokat påskbuffé tillsammans med dottern och hennes familj på påskafton. Kunde vi stanna kvar? Nej, vi fick avboka.

Påskpresenterna till barnbarnen fick följa med hem. Är det konstigt att vi satte oss ned för att gråta, både Birgitta & jag? Nej! Kunde vi åkt upp till Enskede och hälsat på familjen? Nej! Då kunde bilen stått och frusit sönder på någonting under natten, innan vi hunnit tömma bilen på allt.

IMG_1531

Kökslådorna låser sig automatiskt när bilen startar, men inte nu!

Var finns det sunda förnuftet någonstans? Nej! Jag tror inte att det finns. Allt skall var motordrivet, det mesta skall vara uppkopplat mot nätet. Vem får lida när vi blir strandsatta? Vi konsumenter! Under 450 mil har vi tvingats till att göra fyra verkstadsbesök, bara för att byta säkringar. Är det rimligt? Nej! En vanlig privatperson kan inte byta dem, så komplicerat är det. Jag har i alla fall tiggt till mig ett kopplingsschema. (Som är unikt för varje bil)

Detta är en bil för över två miljoner. För att kunna köra hem idag, måste jag låsa fast kökslådorna med gummistroppar, annars hade de farit i golvet i första kurvan. Är det genomtänkt? Nej! Kökslådorna låses när motorn startar, men inte idag. Gråvattnet måste pumpas ut, men det gick inte idag. I stället måste jag ned nästan en meter under sängarna, för att tappa ut det manuellt. Är det genomtänkt? Nej! En säkring gick, när jag skulle ladda min Macbook. Vad som är sönder mer vet jag inte.

Det talas om att det inte går att byta värmepannan, utan att såga hål i golvet? Det kan väl inte vara sant? Det hoppas jag inte i alla fall. Jag kommer inte att tillåta detta på vår bil.

Under hela denna resan, har Peter Carenbom, före detta vd på Kabe, kontaktat mig ett otal gånger. Han har verkligen visat sin goda vilja. Men båda har vi stått maktlösa. Även konsern vd, har beklagat sig, i mejl och ställer personal för att lösa det, så snart helgen är över.

Vi får vara glada att vi lever, allt kunde ha varit ännu värre. Nu handlar det om god vilja och nya tekniska lösningar från Kabes sida, för att rätta till det. Jag räknar med att Kabe hämtar bilen under veckan. Jag vill åka Kabe 910, men jag kräver en ELCENTRAL, med alla säkringar på ett ställe. Denna röra med sex olika oåtkomliga ”noder” går jag inte på. Vem tror att vi törs lämna landet i sommar efter detta? Ingen!

Vi har ett Blaupunkt Multimedia system som standard i bilen. Det är gjort för att spela musik på, inte för att navigera. Det går att skriva ett helt kapitel klagovisor om detta också.

Uppe på allt detta, har vi en motor, som inte orkar med denna tunga bil.

_______

Som jag längtat efter fyra dagar påskledigt, efter allt slit, och så blev det så här. Visst har man rätt att gråta.


Åtgärder

Information

47 responses

30 03 2018
Tomas Pettersson

Tycker verkligen synd om er nu, hoppas att allt ordnar sig till slut. Allt går att lösa om viljan finns från Kabe mm vilket det ju verkar göra. Hoppas du såg mitt tips om ”husbilsknappen” i ditt tidigare inlägg om motorn. Kan ju även vara något fel på motorn, typ en kuggad kamrem eller något annat om den känns så svag. Det kan säkert Bossings eller någon Fiat verkstad kolla upp. Ha det bra ändå, det kommer fler tillfällen att åka husbil.

30 03 2018
Matts Torebring

Hej & Tack Tomas, den knappen använder jag. Det är bara så tråkigt att inte kunna lita på bilen man har.

30 03 2018
Rolle o Carina

Usch så tråkig denna Påskhelg blivit för er,lider med er!
Hoppas ni kommer då hem med bilen i alla fall.

Vi skickar varma StyrkeKramar till er….

30 03 2018
Matts Torebring

Jag har väntat sedan i julas, på lite ledigt och en trevlig husbilstur, och så blev det så här. Visst är det tråkigt.
Braskamin kram

30 03 2018
Nils-Åke Hansson

Detta låter inte bra varken för er eller Kabe. Lider med er.
Detta med konstruktion är ju inte bara att tänka på komfort och lullull. Service så att allt blir lätt åtkomligt och billigt att åtgärda måste komma högt upp på kravspecen vid konstruktion,

30 03 2018
Matts Torebring

I dag jobbas allt efter principen att gömma ned. Så länge du har ett slätt golv att dra kablage på är det enkelt. När skåpen kommer ovanpå, är det inte enkelt för dig och mig.

30 03 2018
Lennart

Såå trist!

Konstigt att vi har så bra bil. Man funderar hur det skall bli.

Kram

30 03 2018
Matts Torebring

Jag har tidigare haft tre styck jättebra Kabe bilar. Denna är en katastrof. Se till att du åtminstone får en motor, att dra runt bilen med.
Kram

30 03 2018
husisblogg

Birgitta och Matts, vad ska man säga som inte redan är sagt?
Lider verkligen med er och förstår att ni verkligen både sett framemot en härlig påskhelg och att ni också behövt en lugn påskhelg.
Så tråkigt att läsa om era missöden i nuläget!
Hoppas att allt ska lösa sig för er till slut!

31 03 2018
Matts Torebring

Tack för er omtanke, men Tack vare er alla som läser, kommenterar och tar del av detta, får det kraft att rätta till bristfälliga konstruktioner. Nu har till och med högsta konserchefen svarat.

30 03 2018
Husbilen Ventilen

Fy vad tråkigt, lider med er. Hoppas allt löser sig.
Men tråkigt när man bestämt en massa trevligt med familjen och inget blir av.
Påsk kramar från oss 😎😎

31 03 2018
Matts Torebring

Visst är det tråkigt. Det gör fortfarande ont i mig, att vi inte kunde träffa familjen och att få den avkoppling själva som vi så väl behövde.

30 03 2018
JoY

Tycker att ni har haft så mycket tråkigt med parkeringen hemmavid och så kommer detta strul med bilen. Tycker så synd om er.
Fina Påsk Kramar

31 03 2018
Matts Torebring

Tack vänner för omtanken. Jag måste vara ärlig och säga, att det frestar på. Påskaftonskranar

31 03 2018
Lars Permelin

Men, vad tråkigt Matts. Tycker verkligen synd om er där i en kall husbil på morgonkulan. Det verkar vara något med 220 voltssystemet. Felet tycks uppkomma när du ska ladda din Macbook. Det kan vara något fel på laddaren som gör att en säkring går sönder på 220 voltssystemet eller att jordfelsbrytaren har brutit strömtillförseln till husbilen. Det medför troligen att även batteriladdaren för bodelsbatteriet inte fungerar och då tappar bodelsbatteriet kraft som medför att pannan slutar att fungera. Vilken soppa med lådorna som inte kan spärras mekaniskt och elektriskt.
Märkligt att din portabla elfläkt gick kort stund på 220 V, det finns ju bara en fas in till husbilen. Kan bero på att automatsäkringen i stolpen löste ut. Jalusin på framrutan kan vevas upp mekaniskt med en lång vev. Finns i vår husbil. Hoppas att du får hjälp av KABE efter påsken. Lider med er. Varm husbilskram.

31 03 2018
Matts Torebring

Tack Lars. Min kommentar kommer längre ned

31 03 2018
Benny Hellström 516

Lider med er vet hur det känns när inget fungerar. Hoppas allt löser sig. Varm Kabe kram och Glad Påsk

31 03 2018
Matts Torebring

Tack för omtanken och Glad Påsk.

31 03 2018
Anki

Lider med er .. och förstår att ni är både ledsna och besvikna. Hoppas nu bara att ni får hjälp med alla problem.
Kram

31 03 2018
Matts Torebring

Tack för omtanken och Glad Påsk.

31 03 2018
Matts Torebring

Jag vet att du Lars, är ett teknist geni och mer insatt än de flesta av oss. Det märkliga är att inte någonting fungerar på 220 v, detta trots att panelen visar 220 v in i bilen. När jag drar ur sladden i stolpen, försvinner 220 v symbolen från panelen. Samma sak när vi kom hem.

Jag har en ny proffs Macbock av senaste modell. Två gånger har jag försökt ladda den, liggande på mitt sängbord, med en nyinköpt laddningssladd från MacData för 12 v, från 12 v uttaget vid ett hörnskåp. Två gånger har säkringen i Nod 6 gått sönder, när jag ansluter laddningen. Förra helgen testade jag igen och då funkade det. Denna helgen gick säkringen. Mina tekniker har mätt upp sladden och det finns inga fel på den. Det tar dock mycket lång tid att ladda datorn med 12 v.

Jag tror att laddningen av datorn tar så mycket ström, att säkringen är för klen. Den kanske klarar datorn, men inget mera? Teknikerna på Kabe säger att säkringarna som sitter i Noden ska inte gå sönder. I stället skall en huvudsäkring lösa ut. Det har den inte gjort.

Värmepannan är minst sagt lika märkligt. Vid ett par av de kallaste tillfällena, hemma på parkeringen i vinter, har jag haft 2 kv inkopplat på panelen samt tempen ställd på +10 grader. Trots detta hade jag -2,7 grader i husbilen vid ett tillfälle. Nu i natt hemma på parkeringen, visar innetempen i husbilen + 4,7 grader, trots att det är nästan -8 grader ute. Nu står pannan på 1 kw. Jag styr även värmen med golvvärmejunten. Allt känns mycket märkligt.

Standard monterade Blaupunkt multimediasystem är också långt borta från användarvänlighet. Det är byggt för att spela musik när du står still, inte för att navigera. Jag och en datatekniskt god vän, satt i säkert 30 minuter för att hitta ordet Language. Detta efter att fel språkval kommit in. När bilen startas rusar ljudvolymen upp, så det känns som att högtalarna skall spräckas. En gång ställde navigationssystemet om till engelska måttenheter, utan att vi rörde vid någonting.

Volymproblemet jobbade en av Kabes duktigaste tekniker med en hel kvart för att lösa i höstas. Nu är ljudet tillbaka på ruta ett igen. Att leta campingar runt en ort är nästan lönlöst.

Till jalusiet finns ingen vev och inte heller till markisen.

31 03 2018
Lars Permelin

Jag hade fel, det finns ingen vev. Däremot kan man manuellt veva upp jalusiet med en insexnyckel efter att ha demonterat panelen som döljer motorerna. Se instruktionsboken sid 3-13.
Har du provat att bryta strömmen på huvudströmbrytaren? Det återställer det automatiska överlastskydet. Se instruktionsbok sid 4-43.

31 03 2018
Matts Torebring

Tack Lars, det var ett lugnande besked med jalusiet. Huvudströmbrytaren har jag tagit ur sitt läge, väntat en stund, satt i den igen, men till ingen nytta.

Visst har vi läst igenom instruktionsboken, men detta hade inte fastnat.

31 03 2018
Martin Björkgren

Hej Mats
Beklagar att det krånglar på en ny och jättefin bil, men tyvärr ser jag likheten hur jag hade det som `pionjär` med nya modeller hos Kabe , först 780i ( dom gjorde bara 10 st) det var fel på allt och elektrikerns framfart var rena Alber och Herbertmodell, jag rekommenderade Kabe att låsa in karln ( ledningarna till lycktorna var så långa att de släpade i backen vid första resan, bordet släppte och ramlade över hunden vid första resan, vindavvisarna flög vid första motorvägsresan, bränsletanken sög ihop sig mm, mm .
910 var bättre ,men tjänstevikten var 400 kg högre än angivet, plastdetaljerna runt baklyserna sprack, luftbälgarna läckte luft, servicemeddelande vilket krävde omisolering av ugn mm, det var något hela tiden, men Kabe stod för felen, så det var inget problem.
2015 blev det en Hymer 680, ännu inte ett fel trots att den sedan ett år tillbaka är i den yngre generationens tjänst med ibland släp med motorcyklar är tillkopplad för tävlingar över hela landet och den kvinnliga delen är ute på hästtävlingar med påhängd hästvagn.
Själva åker vi Concorde nu, egentligen ute på första resan , men än så länge problemfritt ( står just nu i Pärsköp, årets ställplats.
Det här hjälper ej dej, men jag tror att med så här pass stora bilar skall man nog kolla på en med ett grövre chassie , vist förlorar man en del komfort, det är högt att ta sig upp och ner och dörr på förarsidan trodde jag att jag skulle sakna men det gör jag ej
Trots allt Glad Påsk och en förhoppning att det ordnar sig, det är väl trots allt barnsjukdomar du dras med ( priset att vara först med något nytt)
Angående rullgardinen och markiserna på större fordon är 220 volts drivna
Där hade jag problem när jag ej fick upp den, Inverter måste vara påslagen.

31 03 2018
Matts Torebring

Tack Martin för ditt inlägg. Jag förstår att du gått en tuff resa med Kabe. Vi var ”Sverige etta” på Kabe 910 och jag var rädd för mängder av fel. Men icke, den var i grova drag felfri. Så även två Kabe bilar före den. Denna sista är dock tvärt om. Oron finns hela tiden för säkringar till jalusi, markis, kommer värmen, gråvatten- & duschpump att fungera?

Vi drar oss för höjden och det höga insteget på din bil, lite rädda för ”trägrenar”, det är mycket pengar samt bränsleförbrukningen. Jag har med mig en grensåg för att räcka fyra meter upp. Den räcker klart till även för din bil, bara grenarna inte är för grova. Vi har inte fått någon vev till jalusi och markis, så jag får undersöka detta.

Trots alla bekymmer, tror jag att det är allmänt känt, att Kabe har ställt upp för sina kunder. Så även för mig. Förra året höll min semester att rinna ut innan jag till slut fick hjälp. Nu försvann påsken som ett tråkigt minne. Tack vare er alla och och min blogg, kommer jag att få hjälp till veckan. Glad Påsk!

31 03 2018
Martin Björkgren

Nu Mats var duväl lite väl försiktig som gamal bondpojk så finns väl inga problem med grenar ?😬 Den här Björkgrenen kan väl stundom vara lite retsam, men det klarar du. Och vad det gäller prisskillnaden så tror jag inte att du behöver tänka på, det blir säkert hen hel del över till eftervärlden även om du spenderar en milijon till 🤑🤑🤑
Glad Påsk och hoppas på en snar lösning, men räkna inte med att ordväxlingen avtar

31 03 2018
Matts Torebring

Förlåt, jag menade inte att såga dig, men det finns vilda björkgrenar inne på campingar och på småvägar. Visst är det roligt att bråka lite, annars blir det för tråkigt.

Någon sa till mig, ”Det är inte roligt att prat med dig, för du har inget att klaga på”. Visst har jag mycket att klaga på nu. Glad fortsättning på Påsken!

31 03 2018
helenavitexo

Nej, men det är ju inte sant!!! Sååå tråkigt! Lider med er! Man blir ju så besviken när man sett fram emot något. Och ni som har så ny och fin husbil!!!?? Det är inte mysigt när det blir iskallt, verkligen inte! Hoppas att ni får bra hjälp och det snabbt! Hoppas också att ni får så fin påsk som möjligt, trots allt!

31 03 2018
Matts Torebring

Tack, men det är faktiskt sant. Min egen känsla och det gäller inte bara vår bil, utan säkert flera andra tillverkare. Efterfrågan är så stor just nu, nya medarbetare måste sättas in, utan kännedom och känsla, in i ett snabbt produktionsled. Som till exempel, fläkten för att torka upp på vindrutan, blåste ned i stället för upp.

Att sedan spara in några kronor i produktionsledet, på att ta bort en centralt placerad elcentral och bygga in så gott som oåtkomliga ”Noder”, längst nere vid golvet, inne i och under skåp är inte rimligt. Därav fyra verkstadsbesök på 450 mil. Nu har till och med högsta koncernchefen på Kabe svarat att han har detta på sitt bord och lovat att hjälpa oss.
Glad Påsk till er också.

31 03 2018
Kors och Tvärs

Men så fruktansvärt trist! Man blir ju förundrar över hur saker och ting sitter ihop (eller inte… ) Att det ska vara sån kabelröra med elen är ju svårt att förstå. Nån standard borde det väl finnas. Hoppas nu allt löser sig för er och att ni får både värme och säkringar som håller!
En värmande kram från oss

31 03 2018
Matts Torebring

Ja visst har man rätt att både gråta och bli besviken. Jobbet tar nästan all tid för oss, men i påsk får jag fyra dagar att koppla av. Då strejkar husbilen, på grund av alla illfundiga tekniska konstruktioner och vi tvingas vända om hem. För så mycket pengar har man all rätt att begära mera, det tycker i alla fall jag.
Kram & Glad Påsk till er!

31 03 2018
Björn Lövdahl

Har följt din blogg ett tag nu, och även läst igenom allt gammalt. Riktigt tråkigt att det ska vara på det här viset, hoppas Kabe löser problemen illa kvickt. Själv kör jag husvagn, har en Kabe Royal 520 XL .2012 idag men har beställt en Royal 600 XL -2018 med samma elsystem som på er husbil

31 03 2018
Matts Torebring

Vad kul att du reser med oss, genom båda tråkigheter och glädje. Det är horribelt att inte allt testas av ordentligt innan det släpps ut. Säkringen i Nod 6 måste vara för liten, när den inte håller för att ladda en dator. Varför testar man inte av sådant? Jag hoppas verkligen att du slipper dela våra bekymmer. Nu är i alla fall högsta ledningen på Kabe inkopplad på detta. Jag är säker på att de vill lösa det. En ny säkring löser dock inte problemet.
Glad Påsk!

31 03 2018
Lena & Jan

ELEKTRONIK-TRÄSKET är nervpåfrestande, lider med er men rädda nu Påsk stämmningen så gott det går för er själva 🐥☃🐥 Påskmaten ska inte förfaras pga KABE strul.
LÅT PROFFSEN svettas och få rätt på tingen, dom får väl skaffa sig helikopter vet jag så EU resenärerna kan röra sig vart dom vill i sommar!
KABE borde fått ekipaget hem bärgat till firman istället för att ni är så ansvarsfulla och gör allt möjligt för att avhjälpa, ev. ett försäkringsärende!?
Forts LYCKA TILL…

31 03 2018
Matts Torebring

Tack Lena! Dina ord träffar huvudet på spiken, ELEKTRONIKTRÄSKET! Kan det bli sannare än så? Det är just vad det är. Nu har tre personer ända upp i allra högsta ledningen svarat mig, att de kommer att ta hand om bilen.
Så Kabe kommer att ta sitt ansvar. Men kommer Matts Torebring att känna sig trygg? Det finns ett förtroende som hänger på bara några ulltrådar just nu. En fortsatt Glad Påsk till er.

31 03 2018
Martin Björkgren

Du Mats som verkar ha kontakter på rätt nivå i Kabe, Kabe har väl nära kontakt med Adria och där konkurrerar dom i samma kundsegment. En tanke en sådan stor bil som 910 har väl en ganska liten kundkrets i Kabesvären och att börja bygga den på Iveko är nog inte ekonomiskt försvarbart.
Men att ha ett alternativ till den skaran som vill ha en större bil, då kommer min tanke Concorde och Flair har samma importör, kan tillverkarna tycka att det är optimalt? Tänk om Kabe skulle ha agenturen för något av dessa märken i Sverige. Man har bilar i hela registret utan att konkurrera med sin egna modeller. Tror det skulle vara bra för både kunder och Kabe.
Kabe har ju ett gott varumärkesnamn , hoppas dom kan behålla detta

31 03 2018
Matts Torebring

Jag har sagt i många år nu, alla som driver företag, måste lyssna med sin omgivning. Lyssna, lyssna men fatta sedan ett eget beslut, utifrån från detta. Jag är inte så säker på, att Kabe jobbar så. Gjorde man det skulle man kunna erbjuda flera olika val av chassi och ett chassi som kan bära en tyngre bil. Säkert blir det ett dyrare val för kunden, men det finns ett alternativ. Kabe tror jag lyssnar på ÅF, men inte dej och mig direkt.

31 03 2018
Henrik Alm

Godkväll Matts och din fru Birgitta,
Vi står på rad tre Concorde och en till höger om oss och kan säga att om du vart med oss så hade vi ju snart vart 5 ….inom en månad är du med oss och du kommer att tacka och bocka,! Jag veeeet det.

Mvh Alm o Nöjd

31 03 2018
Matts Torebring

Hej på er! Jag har ofta skrivit Nöjd & Glad, idag kan jag inte skriva med den inlevelsen längre. Vi har köpt fyra nya Kabe bilar. Tre av dem har gjort oss både nöjda och glada. Den sista, som vi fick vänta på så länge, håller inte måttet. Vi får se hur vi tar oss vidare. Glad Påsk på er alla fyra!

1 04 2018
Christer Torgerson

Hejsan
Brukar följa din blogg.
Att säkringen går när du skall ladda pc:n i 12 v uttaget bak i bilen, tror jag beror på att det endast är någon mm, mellan + & – i uttaget. Har du otur och för in kontakten med kontaktblecket precis vid detta ställe i uttaget, så blir det kortis. Har råkat ut för detta själv, i min x780 lgb. Sedan kanske denna trasiga säkring i noden, påverkar styrningen av värmen. Att 220 spänningen bröts, tror jag beror på överbelastning. Automatsäkringen i elcentralen har troligen löst ut. Skall du lämna den i Öggestorp nu? Hoppas att det löser sig.

1 04 2018
Matts Torebring

Vad kul att du delar glädje och sorg med oss. Det var ju ett väldigt bra tips du kommer med. Jag har aldrig hört talas om detta tidigare. Det konstiga är att nu hemma på gården, står bilen på 1 kv, termostat på +6 grader och det är + 8- 9 grader vid -1 grader ute. Allt känns som en enda stor glappkontakt någonstans. Jag tror att de kommer att hämta den.

3 04 2018
Jerry josefsson

Hej Matts. Har en Adria 810 som har massa saker som måste åtgärdas men har tröttnat på att vänta på att få det gjort i 2 år. Har jag väntat. Nu funderar jag på att byta till mig en kabe 910 årsmodell 18. Avråder du mig från att göra detta?? . Beklagar eran påsk helg

Mvh Jerry

3 04 2018
Matts Torebring

Hej på er! Nej jag avråder er absolut inte. Jag anser fortfarande att en Kabe 910 (QB) är den näst bästa husbilen. Bästa bilen är nog Concorde Carisma 900 M, men den är en halv meter för hög och en miljon för dyr, för mitt ekonomiskt, småländska tänkande.

Jag får en oslagbar service av Kabe. 10- 12 mejl under helgen från vd. Den krånglade långfredag och annandag påsk fick jag lämna in den. Idag har jag haft stående kontakt med Kabe hela dagen, som har ringt och mejlat mig. Jag har haft tre styck nya så gott dom felfria Kabe före denna.

3 04 2018
Jerry josefsson

Tack Matts för ditt svar. Verkar som kabe har bättre service än sina Adria kunder. Men hur upplever du 2.3 motorn. Har en 3 liters i min Adria i dag och den känns riktigt pigg. Men enligt kabe känner man ingen skillnad. Stämmer detta tycker du?

Mvh Jerry

3 04 2018
Matts Torebring

Ärligt sagt, känns det som att jag har en husbil utan en riktig motor. Detta jämfört med vår förra 3 liters motor. Den drog som en stark oxe, i Göteborgsbacken eller Kasselbackarna. Jag har hört rykten om att det skall komma en uppgradering inom kort. KCR boxarena är inte godkända vid besiktningen.

19 12 2020
Klas Andersson

Hej det är mycket roligt att läsa om era problem en sak kanske kan du trösta dig med att det är lika för nästan alla.Jag har en ny Hobby husbil och det är lika för oss det sitter lampor lösa och det fattades dynor och allt möjligt jag har jobbat med bilar men man ska inte behöva skruva själv när man har garanti jag tror att problemet är att man från leverantören inte gjort någon genomgripande kontroll av husbilarna när dom levereras det som retar mig mest är man måste sitta och åka många mil och inte få någon ersättning H/klasi

19 12 2020
Matts Torebring

Ja helt rätt, det är bara instämma. Det sista jag kommer att glömma av Husbilslivet är ändå premiärresan med denna bilen till Öland. Jag öppnar kranen till gasolflaskan och hör bara att gasolen blåser rakt ut i luften någonstans. En gasolledning är inte ens hopkopplad. Trots mer tid på verkstad med denna bilen än husbilsresor, fortsätter detta företaget sitt ständiga misslyckande att producera felfria bilar, ändå så köper folk. Jag fattar inte! Ps. Vi bytte till en 100 % felfri bil efter detta, inte ett enda garantifel på två år. Då är man nöjd.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: