
Sedan i oktober månad har vi haft kablar liggandes i gruset över Framtidsvägen. Jag har chansat på, att det inte kommer en snöplog och kör sönder dem. Det har gått bra och nu är kablarna borta. Den grova elkabeln kom i dagen när jag avverkade skogen på vår tomt. Vi har haft inkopplad byggström på fel sida om Framtidsvägen. Som jag har väntat på E-on, idag kom de. Nu är kabeln inkopplad.
I det ena tomröret kommer kabeln in från gatan. I nästa tomrör skall strömmen dras in i vår lada. Nu ska jag ut och söka bland 118 olika elleverantörer, och jag få se vem jag väljer. Nu väntar jag bara på bergvärmepumpen, så vi kan smygstarta värmen i bottenplattorna.















