
Det blev en mycket stor dag för Birgitta & mig, slutbesiktningen är klar. Nu kan du hämta era möbler och flytta in på direkten, papper kommer på posten nästa vecka, så sa Tillsyningsnämndens representant idag. Detta efter att han krupit och kollat över allt, utan att hitta minsta lilla fel.
Om ni visste vad det känns skönt. Detta efter en minst sagt omtumlande tid. Vi 70+ får rådet att inte gå ut. Birgitta & jag har jobbat heltid, dessutom har jag träffat en massa entreprenörer varje dag. Nu är vi framme, dit vi längtat i fem hela år. De mänskliga tankarna kommer lätt. ”Kommer vi att få flytta in”? ”Ska de som är 70+ få vård?” (Vidriga tankar att prioritera bort oss) Jag tror själv att jag hade Corona viruset på nyåret, så sjuk som jag var då i sex veckor har inte hänt mig tidigare.

I morgon torsdag kommer June Expressen och lastar upp allt vad vi lämnat kvar, av livet på Skogsgatan. Vi har haft våra möbler och alla flyttlådor magasinerade på jobbet. Jag har ägnat hela eftermiddagen, åt att bära fram allt så nära dörren så möjligt. Möblerna får de ta där de står.
Jag försöker tänka rationellt, för att hitta snabba lösningar. Möblerna bär vi direkt in på plats där de skall vara. Ett 60- tal uppmärkta flyttlådor ställer vi på SJ-EUR pallar och fyller upp garaget med. Sedan kör vi in kartong efter kartong i huset där det skall vara och packar upp.
Vi bara flyttar allt bohag på torsdag, kanske bor vi i husbilen natten till fredag. På fredag har vi Revision på Miljö & Kvalité, så då går hela den dagen till detta. Allt händer just denna veckan!
Vi är lovade att få god hjälp av Niklas familj på lördag med att packa upp allt. Jag försökte flytta våra Hästen sängar själv i höstas. Jag kom en meter, sedan gav jag upp, så tunga är de. Dessutom har vi Birgittas piano, som inte är lätt det heller. Med Rot/Rutavdrag är det väldigt förmånligt att anlita proffs.



























