En helt ny positiv bild av Telia

3 06 2020
Metria tomtkarta över vårt nya hem.

Den 9 augusti 2019 kl 11. 05 mejlade jag Ip Only, och anmälde att jag jag ville ha fiber inkopplat på vår nyinköpta tomt. Jag fick en bekräftelse på att anmälan kommit in. Sedan har det varit tyst, till ett par månader sedan, då jag tog tag i det igen. Nu ringde jag även Telia.

Jag vände mig till kommunen, på uppdrag av Telia. Nej vi har inget med detta att göra, säger kommunen. Vi har sålt hela stadsnätet till IP Only. Jag fick en kontaktperson på Ip Only, som talade ”mitt språk och förstod mig”.

Jo han grävde fram att Framtidsvägen finns inte i Aneby. För en vecka sedan, säger han vidare, Ip Only fick en kund på Ringvägen i Aneby och vi hade inte den gatan heller på våra kartor. Jag gissar att Ringvägen anlades på 40- talet. ”Nu är det dags för er att komma in i matchen, sa jag. På mitt jobb jobbar vi redan med artificiell intelligens i våra automater, vad sysslar ni med? sa jag.

När jag har ringt Ip Only kundservice, har väntetiden varit 30- 40 minuter varje samtal. Telia fick stort beröm av mig idag, högst 30 sekunder innan någon svarade, varje gång jag ringt. Så här kan du inte ha det sa Telia, det här måste vi lösa åt dig. Vi kopplar in ADSL (Koppartråd) tills fibern är klar.

Jag har fiber i tomtgränsen enligt Metrias karta, sa jag. Ja men då är det bara att koppla in fibern. Nästa dag kom två boxar. Så kom en tekniker och skulle koppla in ADSL. Nej det finns ingen koppartråd, jag jag kan inget göra, sa han. Nästa dag kom en returfraktsedel på ADSL.

Enligt Metrias tomtkarta ovan, finns Ip Only fiber vid pilen, intill vår tomtgräns. Jag har hittat den nu säger IP Only, men nu vet jag inte vem som äger den, så det kan ta tid. I samma stund ringer Telia och undrar hur det går. Jag förklarar läget. Jag skickar ett mobilt bredband till dig, så kan du streama tv via datorn och får obegränsad surfmängd för 369:- i månaden.

När det löst sig med fiber inkopplingen, för vi över ditt mobila bredbands abonnemang till ditt fasta internet abonnemang. Vad har hänt på Telia? sa jag. Jag har haft en stående bön, att slippa kontakta Telia, på grund av väntetiderna. För drygt ett halvår sedan tog vi bort alla köer. Jag gratulerar er, sa jag. Fantastiskt bra beslut av Telia!


Åtgärder

Information

12 responses

3 06 2020
Husisblogg

Än är inte undrens tid förbi. Vad trevligt att bli bemött så på detta vis.
Även om det var ett dyrt pris så kan de absolut vara värt det ibland och bara slippa alla problem.
Fortsatt trevlig kväll!

4 06 2020
Matts Torebring

Det finns så få säljare som fattar, att det viktigaste de har att jobba med är, ett bra bemötande. Jag tror inte det är så dyrt med ”obegränsad” surf. Ha det gott alla tre.

3 06 2020
Monica

Hoppas det blir bra och fungerar alltihop. Jag tycker du har ett otroligt tålamod men ibland är man tvungen att ha det, men det tar på krafterna … Önskar er lycka till med detta nu. Ha det så bra på alla sätt.

4 06 2020
Matts Torebring

Jag har haft änglars tålamod på vissa delar genom livet, dock inte på allt. Nu känns det som jag är i rätt händer. Det kommer kanske ta tid att lösa, men vi dör inte av det. Ha det gott i allt vad du gör.

4 06 2020
Daniel, Telias Kundtjänst

Hej hej!

Underbart att höra att din syn på oss blivit mer positiv, det är alltid vårt mål att leverera service med glimten i ögat och se till att vi inte missat något som kan göra dig enklare för dig att vara kund hos oss. 🙂

Självklart förstår vi att det är tråkigt att behöva vänta i köer, och att dessa kommer i höga eller låga vågor, men jag tänkte bara meddela att vi även finns på sociala medier för att kunna hjälpa till. 😀

Så skulle du någonsin ha en fråga men t.ex. ha bråttom att göra något annat, så kan du alltid skicka i väg ett meddelande i PM på Facebook eller DM på Twitter, helst med ditt kund- eller personnummer, så ser vi till att svara på frågan så fort vi kan. 🙂 Vi hjälper jättegärna till!

Ha en superfin dag nu!

Med vänliga hälsningar,
Daniel, Telias Kundtjänst

4 06 2020
Matts Torebring

Hej & Vad kul att ni går in på min blogg och svarar. Det var helt fantastiskt. Ska man lyckas i allt vad man gör, inte minst som försäljning, då finns det bara ett enda sätt, och det är att vara bäst. Roligt att se det fungera!

4 06 2020
Husbilen Coralen

Så bra att Telia skärpt till sig i kundtjänst m.m,tråkigt med såna köer!
Allt mer operatörer borde skärpa till sig för sina kunder 🙂

SolKramar

4 06 2020
Matts Torebring

Jag har försökt att ringa Bygghemma.se några kvällar. Men vad trött jag blir efter timmar av väntan. Nästa gång åker jag till Jem & Fix. Telia har svarat alla gånger jag ringt på första signalen. Då har man lyckats.
Sol & Sommarkranar

4 06 2020
Nils-Åke Hansson

Positiv bild av Telia har vi inte efter att varit kund i nästa 50 år.

4 06 2020
Matts Torebring

Testa igen Nils-Åke, Telia har lagt om stil sedan ett halvår tillbaka.

4 06 2020
Nils-Åke Hansson

De tappar kunder så klart. nu behöver vi inte längre deras trådar

5 06 2020
Matts Torebring

Det är ett helt nytt Telias nu, helt olikt det gamla.

Lämna ett svar till Husbilen Coralen Avbryt svar