
Vår Kabe är inlagd igen
Vi har köpt fyra styck nya Kabe husbilar, 2006, 2010, 2013 och så denna 2017. De tre första har vi varit stolta ägare till. Den sista måste har forcerats fram i produktionen, för att vi skulle få den till midsommar förra året, detta efter många påtryckningar. Bilen har varit full av slarvfel, samt trasiga säkringar som få kan klara av att byta själva. Jag har lovat att inte göra det. Denna gången hoppas vi, att de sista felen kommer att åtgärdas.
Det går inte att producera fram en produkt och bara se volym, glömma kvalité och användarvänlighet. Jag kommer förr eller senare välja ett fordon, där jag klarar att byta säkringar själv. Jag kan inte acceptera detta, att hela tiden känna en gnagande oro över, att bli strandsatt i kanske Barcelona, på grund av en brusten säkring. Det har jag sagt till produktionsledningen på Kabe flera gånger. Jag hoppas att de tvingas lyssna till slut.
Trots alla tårar, bekymmer, avbrutna resor och huvudbry, vill jag ändå ge en stor eloge till Peter Carenborn, Kabe. Jag har aldrig mött någon som Peter, som nästan suttit dygnsjour för att hjälpa till. Otroligt! Stort Tack Peter! Finns det fler som Peter?
Tråkigt att ni har krångel med ett märke som ligger steget före 🙂
Vi har inte haft nåt krångel än med ADRIA tack o lov!
Ha det gott o Lycka Till-Kram
Det är mycket tråkigt när man drabbas. För så mycket pengar förväntar man sig mera.
Vår kram
Nej vad tråkigt att HERDEN nu är inlagd igen. Både jag och ägarna håller tummarna så ni ska kunna lita på er husbil.
Det enda roliga i denna sagan är ju ändå att ni blir så väl omhändertagna av Peter, men blir alla Kabe kunder det?
Om jag inte fått den hjälp, som jag fått av Peter, hade Kabe varit farligt ute. Jag har säkert fått mer hjälp och stöd, än vad många andra fått. Nu är HERDEN inlagd bara en eller två dagar, så vi hoppas kunna resa ut i helgen.
Mats du är inne i samma elände som vi var med 780 i , känns väl som att det är dax för långvården ( kronisk sjukdom ) oavsett vad du väljer ,byt bil
Det är väl ingen tröst, men jag tror att tyskarna ger sig mer tid innan man släpper ut sina bilar Hymern som vandrat vidare i familjen, inte ett fel på 3000 mil, Concorden har gått 500 mil, kanske för tidigt att bedömma om allt är bra, men känslan är förtroendeingivande.
Jag har dragits med en kronisk halskatarr genom hela livet. Jag vill inte uppleva fler kroniska sjukdomar. Du har nog rätt, jag måste nog välja en annan väg.
Det finns med all säkerhet ett och annat att lära av problemen med Herden för KABE. Jag tror också att KABE måste förstå kraften i sociala medier och hur lätt ett varumärke allvarligt kan skadas. En skada som kan bli både kostsam och långvarig. Tror att det behövs många som Peter på KABE. Hoppas att Herden snart är utskriven och frisk.
Detta borde bli till en debatt på riksnivå. ”Är det rimligt att bygga en husbil, där användaren inte kan, eller till och med inte får, byta en säkring själv”? Du förstår nog var det slutar för min del.
Fy vad tråkigt.
Jag väntar gärna lite extra om den blir bra!
Kram
Problemet är, att det hjälper inte att vänta. Du kommer fortfarande inte, kunna byta en säkring själv.
Sol & Vår kram
Som sagt – en annan väg är att rekommendera för så här kan du inte fortsätta.
Kram
Vi har i alla fall kommit fram till ett vägskäl, vilken väg det blir återstår att se.
Sol & Vår kram
Ja det finns det; Forsbergs fritids… Hyssna, Niesman-Concorde, Polch Tyskland. Finns säkert fler, dessa har vi själv superbra förtroende för!
Tråkigt med allt krångel. Hoppas verkligen ni ska få bra hjälp!
Fy vad trist med allt krångel. Du/ni förstärker vår tanke att det är bäst att köpa begagnat. Då är alla fel åtgärdade. Kramar
Vi har alltid velat köpa nytt, av alla bilar som vi haft. Den ”sista” är dock demobil som gått 100 mil.
Det var tråkigiga nyheter. Jag som har köpt en ny 910. Och får den om ett par veckor förhoppningsvis??Hoppas jag slipper byta bort den med. Köpte mig en Adria 2016 som har massor av småfel som jag har försökt få åtgärdade under två år på kabe adriacenter. Men inget är åtgärdat än. Tänkte att en kabe kanske dom vill ta hand om om problem uppstår ska testa och se. Annars blir det en concord till nästa år..
Jag förstår och känner din oro. Minimikravet jag ställer är, att kunna byta en säkring själv! Jag ger mig inte på det, i denna bilen. Fyra till fem verkstadsbesök för att byta säkringar på 500 mil är oacceptabelt. Oftast beroende på ett felaktigt 12 v cigg. uttag i bilen. Jag har fått en fantastisk hjälp, men nya bekymmer, nya verkstadsbesök, med oftast slarvfel staplas på hög. Vår bil har varit inlagd i cirka en månad under dessa 500 mil. Jag vet att ett husbilsföretag, bytt in fem styck ganska nya Kabe 910. Det är fem för mycket. Vi kom till en punkt, att kärleken till Kabe slocknade helt.