Nu har vi gjort vårt…

20 07 2017

För att gynna småländsk företagsamhet!

IMG_2236

Nu har vi helautomatiska stödben .

Tidigt i dag på morgonen reste jag till Skene, för att hämta hem vår familjemedlem. Ni kan bara ana, hur spännande det var att köra hem. Mjukt gungande som en stor turistbuss, med den nya luftfjädringen E&P. När jag kom hem, trycker jag bara på en enda knapp och bilen står helt plant på en minut. Jag har läst recentiorer på nätet, om E & P Levelsystem, det är bara idel lovord. Det är bara priset som är fel, skrev någon.

Ett hett tips!

Om någon är intresserad, har jag ett helt nytt komplett AL-KO luftfjädringssystem, för  tandemaxlar som ligger kvar i Skene. Dessa kan jag sälja mycket billigt och ni får det påmonterat i Skene hos E & P Level System. Detta var fabriksmonterat på mitt chassi. Jag avbeställde detta, nästan tre månader före leverans, men ändå för sent.

IMG_2232

Pumpen är mycket liten och tar minimal plats.

Jag måste uttrycka ett Stort Tack, till vår vän Henrik i Götaström, som hjälpt oss på vägen genom hela denna långa resa. Stort Tack!

Ett Tips till!

Dags för att byta privatbil, Ring Henrik Alm, Götaströms Bil

Skärmavbild 2017-07-20 kl. 19.53.03

Vi har gjort vårt för att hjälpa Kabe ännu högre på listan.

Försäljningsstatistiken är det första jag läser, i alla husbils tidningar. Jag tycker det är så himla roligt, att det går bra för Kabe. Just nu utökas produktionsytan, för att kunna producera upp till 700 fordon per år. Kabe har inga lågprisbilar och ändå säljer de så mycket fordon. Fantastiskt! Denna gången hjälpte vi till att höja statistiken.

 


Åtgärder

Information

20 responses

21 07 2017
Lennart

Endast det bästa är gott nog!

Kram

21 07 2017
Matts Torebring

Ja du känner mig vid detta laget!
Kram

21 07 2017
Kors och Tvärs

Skönt att komma i våg på ett enkelt sätt.
Vi har slutat berätta om hur härligt husbilslivet är. Det säljs på tok för mycket fordon eftersom ställplatser och campingplatser inte ökar i samma takt. Vart ska vi ta vägen?!
Kram

21 07 2017
Matts Torebring

Men så får du inte tänka. Resignera är det sista jag gör. Däremot drog vi den slutsatsen, redan första resan med husbil sommaren 1999, vi tar semester i juni. När semesterfolket tar över i juli, åker vi hem och jobbar. Jag hittar nästan alltid platser att stanna på, som oftast ingen annan ser. Nu tycker jag att det börjar finnas ställplatser överallt.
Jobbarkram från lunchen

21 07 2017
Rolle o Carina

Perfekt,då satsar vi på det till nästa Bobil,kanske Morelo!
Och vi hjälpte ADRIA att försvara 1:a platsen!
Men där uppe i Toppen har de ju legat länge 🙂

Ha det gott o njut…….BobilsKram

21 07 2017
Matts Torebring

Fast räknat i svenska kronor i omsättning, kanske Kabe leder i alla fall? Du vet ju att jag gärna bråkar lite med dig och du med mig.
Jobbarkram på lunchen

21 07 2017
Lena

GRATTIS allt i sin ordning för njutbar resa och parkering! 💟

21 07 2017
Matts Torebring

Tack & Bock! Ni vet ju hur det känns att åka kungligt och bekvämt. Nu gör vi det också. Jobbarkram på lunchen

21 07 2017
Henrik Alm

Tack Matts för uppskattning!
Visst går bussen gott nu med luft även på framaxeln?
Mvh Alm

22 07 2017
Matts Torebring

Ja nu gungar vi fram på vägarna, men står stadigt när vi stannar. Fantastiskt!
Kram & Tack

21 07 2017
husisblogg

Såna, nu åker inte bara Torebrings bra, de ställer sig dessutom helt i våg utan några större problem. Hoppas ni får en bra helg och får chansen att testa av er nya investering i helgen.

22 07 2017
Matts Torebring

Ja nu vill vi åka, stanna och bo ”jämt” i husbilen. Ha det gott på er resa.

22 07 2017
Nils-Åke Hansson

Nu är det klart för avfärd. Det blev både mjukt och stadigt!

23 07 2017
Matts Torebring

Vi skrattar gungar fram när vi åker och står stabilt när vi stannar.

22 07 2017
Lars Permeln

Vad var det som gjorde att du bytte till E&P istället för AL-KOs luftfjädringssystem? Jag funderar på att installera E&Ps hydrauliska stödben. Vet att AL-KO också har stödben som bygger på en annan teknik, individuella stödben (elektriska) utan hydraulisk rördragning. Var det ett alternativ för dig?

23 07 2017
Matts Torebring

Det avgörande var, att med AL-KO hade jag bara fått 5000 kg totalvikt. Jag hade inte kunnat få luftfjädring fram. Där måste jag montera nya fjäderben. Oljerören från pumpen är 6 mm i E&P mot 4 mm i AL-KO. Pumpen tar minimal plats med E&P. Jag har läst och fått idel lovord om E&P. Ett enda knapptryck när du kommer fram, sedan sköter systemet allt. Någon skrev, ”Bara priset är fel”, allt annat är bäst.

23 07 2017
Lars Permelin

Tack Matts.

26 07 2017
Elisabeth

Grattis till bra stödben. Det ska var enkelt att få balans på bilen!

27 07 2017
Matts Torebring

Tack & Ja nu står vi lika stadigt som på hälleberget.

24 01 2023
Jonas Westerman

Hej
Jag är intresserad av ditt AL-KO luftfjädringssystem.
Om du har det kvar?
MVH
Jonas

Lämna ett svar till Lennart Avbryt svar