För att gynna småländsk företagsamhet!
Tidigt i dag på morgonen reste jag till Skene, för att hämta hem vår familjemedlem. Ni kan bara ana, hur spännande det var att köra hem. Mjukt gungande som en stor turistbuss, med den nya luftfjädringen E&P. När jag kom hem, trycker jag bara på en enda knapp och bilen står helt plant på en minut. Jag har läst recentiorer på nätet, om E & P Levelsystem, det är bara idel lovord. Det är bara priset som är fel, skrev någon.
Ett hett tips!
Om någon är intresserad, har jag ett helt nytt komplett AL-KO luftfjädringssystem, för tandemaxlar som ligger kvar i Skene. Dessa kan jag sälja mycket billigt och ni får det påmonterat i Skene hos E & P Level System. Detta var fabriksmonterat på mitt chassi. Jag avbeställde detta, nästan tre månader före leverans, men ändå för sent.
Jag måste uttrycka ett Stort Tack, till vår vän Henrik i Götaström, som hjälpt oss på vägen genom hela denna långa resa. Stort Tack!
Ett Tips till!
Dags för att byta privatbil, Ring Henrik Alm, Götaströms Bil
Försäljningsstatistiken är det första jag läser, i alla husbils tidningar. Jag tycker det är så himla roligt, att det går bra för Kabe. Just nu utökas produktionsytan, för att kunna producera upp till 700 fordon per år. Kabe har inga lågprisbilar och ändå säljer de så mycket fordon. Fantastiskt! Denna gången hjälpte vi till att höja statistiken.
Endast det bästa är gott nog!
Kram
Ja du känner mig vid detta laget!
Kram
Skönt att komma i våg på ett enkelt sätt.
Vi har slutat berätta om hur härligt husbilslivet är. Det säljs på tok för mycket fordon eftersom ställplatser och campingplatser inte ökar i samma takt. Vart ska vi ta vägen?!
Kram
Men så får du inte tänka. Resignera är det sista jag gör. Däremot drog vi den slutsatsen, redan första resan med husbil sommaren 1999, vi tar semester i juni. När semesterfolket tar över i juli, åker vi hem och jobbar. Jag hittar nästan alltid platser att stanna på, som oftast ingen annan ser. Nu tycker jag att det börjar finnas ställplatser överallt.
Jobbarkram från lunchen
Perfekt,då satsar vi på det till nästa Bobil,kanske Morelo!
Och vi hjälpte ADRIA att försvara 1:a platsen!
Men där uppe i Toppen har de ju legat länge 🙂
Ha det gott o njut…….BobilsKram
Fast räknat i svenska kronor i omsättning, kanske Kabe leder i alla fall? Du vet ju att jag gärna bråkar lite med dig och du med mig.
Jobbarkram på lunchen
GRATTIS allt i sin ordning för njutbar resa och parkering! 💟
Tack & Bock! Ni vet ju hur det känns att åka kungligt och bekvämt. Nu gör vi det också. Jobbarkram på lunchen
Tack Matts för uppskattning!
Visst går bussen gott nu med luft även på framaxeln?
Mvh Alm
Ja nu gungar vi fram på vägarna, men står stadigt när vi stannar. Fantastiskt!
Kram & Tack
Såna, nu åker inte bara Torebrings bra, de ställer sig dessutom helt i våg utan några större problem. Hoppas ni får en bra helg och får chansen att testa av er nya investering i helgen.
Ja nu vill vi åka, stanna och bo ”jämt” i husbilen. Ha det gott på er resa.
Nu är det klart för avfärd. Det blev både mjukt och stadigt!
Vi skrattar gungar fram när vi åker och står stabilt när vi stannar.
Vad var det som gjorde att du bytte till E&P istället för AL-KOs luftfjädringssystem? Jag funderar på att installera E&Ps hydrauliska stödben. Vet att AL-KO också har stödben som bygger på en annan teknik, individuella stödben (elektriska) utan hydraulisk rördragning. Var det ett alternativ för dig?
Det avgörande var, att med AL-KO hade jag bara fått 5000 kg totalvikt. Jag hade inte kunnat få luftfjädring fram. Där måste jag montera nya fjäderben. Oljerören från pumpen är 6 mm i E&P mot 4 mm i AL-KO. Pumpen tar minimal plats med E&P. Jag har läst och fått idel lovord om E&P. Ett enda knapptryck när du kommer fram, sedan sköter systemet allt. Någon skrev, ”Bara priset är fel”, allt annat är bäst.
Tack Matts.
Grattis till bra stödben. Det ska var enkelt att få balans på bilen!
Tack & Ja nu står vi lika stadigt som på hälleberget.
Hej
Jag är intresserad av ditt AL-KO luftfjädringssystem.
Om du har det kvar?
MVH
Jonas