Minst sagt frustrerad…

20 06 2017
IMG_2029

Jag försöker se arg ut, men det hjälper inte

Vi beställde vår nya Kabe husbil dagarna efter Elmia Husbil. Beräknad leveranstid sista maj. Det var ok, tyckte vi. Så blev det 19 juni, det blev 20 juni och nu sista budet idag 22 juni, dagen före midsommarafton. Dock inget klockslag. Vi har redan arbetat tre, av våra fem veckors semester. Ska vi inte ens kunna komma iväg till Öland i skaplig tid? Eller brinner även detta inne? Jag försöker var frustrerad och arg, men det är svårt. Jag vet att det gör saken bara värre!

En afton sitter jag och lyssnar till en talare på Kanal 10. En kvinna i sina bästa år talar. Hon berättar att hennes man kör taxi i Stockholm. En kväll smiter en ”kund” från notan. Först blir han arg, försöker ringa polisen, men hejdar sig. Nästa dag får han en ny kund. När han stiger ur taxibilen säger han: ”Här får du lite dricks, det var så trevligt att åka med dig”. Summan han fick, var exakt den summa, som han hade förlorat kvällen innan.

Jag höll på att gå upp i varv i eftermiddag, efter att jag fått ännu ett försenat leveransbesked. Jag började skriva, men sedan raderade jag ut alltsammans. Det kommer bara att skapa nya bekymmer. Jag har haft flera liknande situationer på jobbet, men lyckats svälja. Det blev en lärofylld predikan på Kanal 10.

Minsta problemet som är kvar, om vi bara får bilen på torsdag. Vi har minst 500 kg prylar att lasta också. I morgon kommer både grävmaskin och närmare 100 ton makadam till min ”nya trädgård”. Det blir skönt med några timmars semester och få arbeta bort besvikelsen. Jag gissar att jag har ett par sena kvällar framför mig.

Glad midsommar alla läsare på min blogg. 


Åtgärder

Information

22 responses

20 06 2017
Lennart

Glad Midsommar till er också!
Hoppas det löser sig någorlunda.

Kram

20 06 2017
Matts Torebring

Jag får väl försöka slita loss bilen, halvfärdig annars, bara vi kommer iväg.
Kram & Glad midsommar!

20 06 2017
Martin Björkgren

Mer regel än undantag, har samma erfarenhet med Kabe (910 ) vänta , vänta och vänta.
Blev fart när jag hotade med att annuler , sedan vet du vilket elände det blev med vikterna, skulle få bilen till påsk, fick den ‘uppviktad’ och klar i augusti
Köpte sedemera en Hymer, där lyckades allt och inte ett reklamatinsfel, den har övergått till yngre genration och vi har skaffat boende i Spanien.
Hoppas Mats att du snart får bilen och den uppfyller era förväntningar.
Bra val av stödben och fjädrar , vet av egen erfarenhet att det är jättebra

20 06 2017
Matts Torebring

Tack Martin för ditt inlägg. Själv har jag den bästa tänkbara erfarenhet, av servicen på deras verkstad. Jag bor ju på cykelavstånd, till anläggningarna i Tenhult och Öggestorp. Det har säkert påverkat positivt. För övrigt har jag inte haft, knappt mista lilla fel med mina bilar. Nu hoppas jag på ett bra slut, på denna storyn. Den har varit lång.

20 06 2017
Martin Björkgren

Klagar ej på servicen (Bollnäs) och 910 var det del efterjusteringar på ( gnissel i fönsterstolpar, sprickor i plasten runt baklysen ominstalation av ugn, felvänd backventil i avloppsystem mm och helt felaktig tjänstviktangivelse ( min var den första men långbäddar och stort garage och det var tyngre än Kabe räknat med.
Men bilen för var Kabes första helintegrerade, men den borde aldrig lämnat fabriken ( 780 i ) allt hände

20 06 2017
Matts Torebring

När det händer så mycket kan jag förstå din frustration. Gnissel i hörnstolparna och mot framrutan hade jag med. Jag hittade själv lösningen på detta.

20 06 2017
Rolle o Carina

Så tråkigt för er,men tänk om ni gjort som oss då har ni njutit nu!
Vi bara lämna vår förra och gick direkt över till den nya ”Pärlan”!

Inget krångel,bara hem och lasta över prylarna och dra iväg!
Vi skulle aldrig kunna vara utan Bobil nu den finaste tiden på året! 🙂

Ha det gott o hoppas det löser sig……Varm BobilsKram

20 06 2017
Matts Torebring

Visst kunde vi ha gjort så. Men vi kom inte överens om priset på mellanskillnaden. Vi har haft det förvånansvärt skönt hemma och mycket att pyssla med, inte minst den ”nya trädgården”. Nu måste det ordna upp sig på torsdag! En midsommarkram

20 06 2017
husisblogg

Vad tråkigt att läsa! Ni som alltid är så positiva och bara vill oxh gör så allt löser sig, så med er järnvilja så löser detta sig säkert också så ni lan fira midsommar i er nya fina bil. Ni får passa på när ni ligger på campingen att packa iordning allt. Var sak på sin plats, men färda detta på campingen så ni kan njuta av all nybilsdoft. Hoppas det löser sig för er nu!
Var rädd och rygg och knä om det blir mycket arbete med den nya trädgården. Glad midsommar till er!

21 06 2017
Matts Torebring

Jag blir så glad att du skriver att vi är alltid positiva. Det är min stora önskan att vara också, men beklagar att jag inte alltid lever upp till detta. Midsommarkram

20 06 2017
tiaregndroppen

Håller tummarna för skön husbilshelg även för er! Glad midsommar oavsett!! 🌤🥗🥂

21 06 2017
Matts Torebring

Tack snälla, det hjälpte. I morgon klockan tio händer det saker!
En midsommarkram

21 06 2017
Anki

Förstår frustrationen … håller tummarna att det löser sig så ni kan komma iväg till Öland.
Hur det än blir så vill jag önska er en fin Midsommar!

21 06 2017
Matts Torebring

Tack snälla, det hjälpte. I morgon klockan tio är vi på plats i Tenhult. En midsommarkram

21 06 2017
Nils-Åke Hansson

Har du inte ringt KABE och sagt att de ska prioritera din bil. Förstår frustrationen

21 06 2017
Matts Torebring

Jag kommer att begära en träff med deras vd. Jag har inte bara detta att ventilera. En midsommarkram

21 06 2017
JoY

Tråkigt för er Du har nämt vid tillfälle att väntan är som en graviditet och även där går några över tiden. Hoppas ni får den snart
Trevlig Midsommar
Kram

21 06 2017
Matts Torebring

Tack & Bock! Men du kan ju det det där, du jobbar inom vården. 22 dagar över tiden borde det väl varit kejsarsnitt? En midsommarkram

21 06 2017
Lena & Jan

FRUSTRERAD blir man över glädjekalkyler och försenade leveranser KUNDER IDAG är TÅLIGA 😁 😁 Men man har inte mycket att sätta emot, tyvärr, bara att hoppas ✊🏻 ✊🏻 🤑 🤑
Vi sitter kanske i ‘samma båt’ OM inte verkstaden i morgon bitti får tätt på sumpens kopparpackning som läcker efter senaste service. Har fått avboka besiktn. i morg. bitti för säkerhets skull. Blir man stressad, eller 😳 ?
GLAD MIDSOMMAR på er!

21 06 2017
Matts Torebring

Stackars vänner, då ligger ni nästan ännu risigare till än oss. Vi är i alla fall lovade att få hämta den i morgon klockan 10.

Frågan är om det är glädjekalkyler? Jag vill se det som bristande planering. När vi kommer till julruschen, jobbar vi sju dagar i veckan. Vi kan inte leverera dagen efter julfesten. Jag vill inte och det är inte lätt, att tränga sig före när det står 31 bilar till på bandet.

Kram & Hoppas ni får en riktigt Glad Midsommar

22 06 2017
Kors och Tvärs

Att det blir försenade leveranser på nya husbilar är ju snarare en regel än ett undantag.
Kram

23 06 2017
Matts Torebring

Det är ändå galet att behöva vänta mer än nio månader, när produktionstiden är bara drygt någon vecka. Kram

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: