
Inte ens halv tank efter 4 veckor.
Alla vet säkert vid detta laget, att vi lämnade vårt hus den 1 november. Före detta flyttade vi från vårt stora hus, varje ledig minut som vi hade. Vi bor i husbussen, som är uppställd på den inhägnade gårdsplanen på jobbet. Nu har vi bott så här i exakt fyra veckor. Kanske blir det fyra- fem månader till. Husbygget får ta den tid det tar, vi behöver inte stressa, vi har det så bra som vi har det.
Visst trodde jag väl att det skulle gå bra att bo så här, men inte kunde jag ana, att det skulle bli så gudomligt skönt, att komma ut till bussen på kvällarna. Runt hörnet har vi 16 amp el, tvättmaskin, fin dusch & toa, kaffemaskiner, en superskön soffgrupp, fint kök, fint porslin, diskmaskin, tv och ett helt varuhus med godis. Alla våra hängande kläder, finns en trappa upp på mitt förra kontor. Alla möbler är instoppade på tre kontor intill. Alla trädgårdsredskap och utemöbler, står i före detta pannrummet.
En gång i veckan hissar jag upp stödbenen, för att hålla kolvarna smorda. Nu har vi som sagt stått här i fyra hela veckor. Döm om min egen förvåning, vi har 50 % färskvatten kvar i tanken, vi har utnyttjat gråvatten- & toatanken till 30 %. Gasol har vi inte använt en enda gång och den tanken är full. När tankarna är fulla, får jag köra fram 50 meter, så har jag egen tömning för grå- & svartvatten. Färskvatten har jag bara tre meter till. Visst har vi fått det bra.
En riktigt trevlig helg önskar Matts & Birgitta!













