
Egentligen skulle jag inte skriva om detta fina guldkorn som vi hittade i går. Det kommer inte att finnas plats för oss nästa gång, på Sikabackens Ställplats, i Ingelstad strax söder om Växjö. Birgitta och jag har inte ens öppnat dörren, till ett servicehus under de tre sista åren. Vi har allt vi behöver med oss. Detta var den typ av ställplats som vi vill ha. Fast mark att parkera på, sjönära, en elstolpe och en soptunna för 130 kr inkl. el. 100 kr utan el.
Detta borde andra ställplatsägare lära av. Kostar det mera kör vi förbi. Detta var Fantastiskt Bra! (Det finns servicehus för dem som vill ha det det)

När jag blickade ut vid sex tiden på morgonen låg vattnet spegelblankt med en liten dimslöja på. Vilket guldkorn.

Vi var bara sugna på kaffe på frukost på vägen hem när vi parkerade här vid Cafiket, strax norr om Växjö, utmed väg 23. Vilket Guldkorn!

Varmt och skönt vid husväggen och otroligt god äppelkaka.

Vi var hemma ganska tidigt idag. I morgon har vi årsmöte i kyrkan. Passade på att göra lite extra pyssel med bussen innan jag backade in idag. Nästa resa om tre veckor, är årets semesterresa. Innan dess ska vi fira Mors Dag. Veckoslutet där efter, har vi troligtvis gäster inför styrelsemöte, sedan väntar ett semestermål.
Efter detta var jag grymt sugen på att känna doften av en brasa med björkved och grilla korv. Det är ett riktigt guldkorn att komma hem också.



























