Peter lämnar Kabe

28 03 2018

Här följer en fortsättning på föregående inlägg…

Skärmavbild 2018-03-28 kl. 20.14.41

Peter Carenborn avgår.

Jag mejlade mina åsikter i mitt förra inlägg, vid nitton tiden på tisdagskvällen, till konsernchef, till avgående vd och till produktionschef på Kabe Husbilar. Tio minuter senare, svarade avgående vd, Peter Carenborn, ring mig klockan sju i morgon. Tala om engagemang trots sin position. Sex minuter över sju, ringde jag upp idag.

Peter är som en av oss alla som åker husbil. Vi har mött honom på ställplatser, eller på golvet i Tenhult. Det är han som ställt upp för oss kunder. Han har lyft Kabe till en ny nivå. Det är en jättestor förlust för oss alla som åker Kabe, att Peter slutar.

Peter Carenborn tillträdde som VD i Kabe Husvagnar AB den 1 januari 2016 och innan dess arbetade han i cirka 25 år inom Husqvarna/Electrolux koncernen.

Nu går han vidare till andra arbetsuppgifter inom koncernen, där han tillsvidare blir ansvarig för Kabe Adria Center i Öggestorp samt konsumentförsäljning av KABE-, Adria- och Kama Fritids produkter.

Peter bokade in min bil på det datum jag önskade om ett par veckor. Det kommer att ske en total expertgenomgång av elen i bodelen, varför säkringar har gått sönder. De ska inte kunna gå sönder. Naturligtvis får jag ett nytt eller ny upphängning, av vintertäcke också.

När det gäller den klena motorn, har alla som har en tyngre husbil, byggd av Fiat, samma bekymmer. Kanske kommer det en lösning på detta.

Jag kan bara hoppas, ”Slutet gott, allting gott”


Åtgärder

Information

17 responses

28 03 2018
husisblogg

De verkar iaf ta hand om sina kunder.
Hoppas nu att ni ska bli nöjda och kunna åka omkring i HERDEN utan att vara nervösa för allt det elektriska.
Att motorn är i svagaste laget, ja hoppas det finns möjligheter inom kort att även den kan bli bättre trots att den är omöjlig att byta.

29 03 2018
Matts Torebring

Jag har skapat mig kontakter med åren, annars vore det omöjligt utan att gå igenom en ÅF. Nu får jag hjälp med elen och vintertäcket i alla fall. Motorn får jag analysera vidare

28 03 2018
Lena & Jan

Kan bara beklaga när en så kundviktig ‘eftermarknadsperson’ rör på sig är kanske ‘utbrändhet nära’. NU GÅR DET FÖR FORT man springer istället för att bygga-testa-utvärdera-förändra-förbättra-testa igen-chassieval etc. är också viktigt! Håller tummarna för er! även om garantier gäller vill man inte vara ‘försökskanin’ någon längre tid…

29 03 2018
Matts Torebring

Du har som vanligt så rätt Lena. Tyvärr är det som så ofta, bara volymtänkande och den lilla kunden kommer i kläm. Nu tror jag att jag får experthjälp i alla fall.

28 03 2018
Nils-Åke Hansson

Kan tycka att det är dåligt tänkt av Kabe att bygga tunga bilar på så klen motor. Men finns inte valmöjlighet av större motor i prislistan?
Nu hoppas vi att du får ordning på El-en också

29 03 2018
Matts Torebring

Tydligen beror det på nya EU regler? Det har sagts mig att alla märken har denna motorn. Jag ska kolla vidare. El systemet måstre de fixa, så man kan känna sig lika trygg i Sverige som i Barcelona.

28 03 2018
Lars Permelin

Det var då för väl att den avgående VDn hörde av sig. Jag hoppas verkligen att även koncernchefen och produktionschefen förstår allvaret i situationen och att någon av dem hör av sig. Det brukar vara oerhört svårt och kostsamt för företag att vända en negativa spiral som utgår från missnöjda kunder.

29 03 2018
Matts Torebring

Som vd under många år, har jag älskat att ta hand om kunder har problem, eller höjer rösten, och göra så som Peter gjorde. Det är ett rent skolexempel. Svara snabbt och direkt. I dag är jag bara vice vd, men fortsätter på samma spår. Jag lyfte fram även dina problem och kan bara hoppas att du får hjälp också.

29 03 2018
Lars Permelin

Jag ska kontakt med min återförsäljare Bossings i Linköping efter påsk.

29 03 2018
Anki

Bra att den avgående VD:n hörde av sig … hoppas allt fixar sig nu!
Kram

29 03 2018
Matts Torebring

Så synd att en sådan person försvinner. Han hade verkligen en uppgift på Kabe.

29 03 2018
Martin Björkgren

Bra att ha en riktig leverantör att luta sig emot när allt ej fungerar som man tänkt sig. Detär väl också så att när man köper en bil i övre premiumklassen så har man väl lite andra förväntningar på att allt skall vara perfekt ( som det nog sällan är)
Angående motoreffekt så tror jag att vi Svenskar har större förväntningar där än man har i andra länder, för om man ser på de `direktimporterade` bilarna som deras ägare höjer till skyarna angående priset så är de ofta med klenare motorer.
Och Sverige har ju lite andra regler t.ex får köra tung bil på b-kort ? Klart att många skaffar tunga bilar utan erfarenhet av tyngre fordon, hastighetsreglerna är annorlunda , i många länder är det 80 km som gäller för tyngre fordon och då klarar man sig bra med lite klenare motorer.
Åker själv med Iveko 205 hk med en fantastisk växellåda, 7,5 ton med bra bränsleekonomi vid hastighet runt 90 – 95 höjer jag till 110 så ökar förbrukningen avsevärt.
Har i personbilen en 340 hk V – 8 diesel klart att den motorn hade varit en dröm att ha i husbilen, men jag hade nog fortfarande nöjt mig med lastbilsfart
Hoppas det ordnar sig Mats och att du fortsätter husbilslivet, trots att vi har en stor lägenhet i Cabo Roig så är husbilslivet gott och nu står vi i Grossenboden i storm och lite nysnö.

29 03 2018
Matts Torebring

Nysnö låter inte alls roligt. Det är så sant det du skriver. Jag vill också ha en bil anpassad för svenska förhållanden. Nej, jag ger inte upp. Nätet är en bra faktor för att driva på en sak som denna. Enda sättet att få dem att lyssna.

29 03 2018
Stefan Bohman

Matts, lider med dig. Det som är bra för dig är dina kontaktet med Vd osv. Jag blev hela tiden hänvisad till åf, Kabe själva ville inte veta av problemen som jag hade. Jag gjorde mig osams med folket på Kabe, jag menade att åf tillverkar väl inte Kabe, trodde tillverkningen skedde i Tennhult. Efter 1 år var jag mkt nöjd med åtgärder som åf gjort och bilen fungerar sååå bra nu. Har blivit mkt bra kompenserad av Caravanhallen, all heder där. Det tråkiga är att man måste kämpa med näbbar och klor. Min Kabe är en 2015 och var det första exemplaren med den nya panelen, många barnfel där, jag kunde panelen bättre än åf då i o m att den var så pass ny. Som sagt, allt perfekt nu.
Önskar dig och frun en Glad Påsk

29 03 2018
Matts Torebring

Vår privata bil, en Hyundai Tucson 4W, som kostar runt tre hundra tkr, är mycket mer användarvänlig i teknik och utvecklad än våra husbilar på Fiat chassi i två miljonersklassen. Jag ska inte ge upp, allt ska fungera utan irritation, innan jag lägger mig ned. Glad På till er också

29 03 2018
Rolle o Carina

Bra med en VD som tar ansvar för sina köpare!
Men så stora Bobilar skall byggas på Iveco 🙂

Glad Påsk-Kram

29 03 2018
Matts Torebring

Peter är som jag, vi tar kunderna på största allvar. Visst har du rätt om Iveco
Glad Påsk & Oxölesunds Kram

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: