Besviken på storföretag!

16 07 2015
Nyinköpt Garmin cykelnavigator till semestern

Nyinköpt Garmin cykelnavigator till semestern

Som jag skrev i slutet av maj köpte jag en Garmin Edge Touring cykelnavigator, för att använda på våra cykelturer i Frankrike. Hemma testade jag på sevärdheter och butiker och fick upp en lång rad platser. Jularpsbacken 107 meter, ICA  Supermarket 172 meter, Stalpats Vattenfall 1 180 meter, Aneby kyrka 344 meter, Preem 747 meter och så vidare och så vidare.

Så skulle vi handla midsommarmat i Frankrike. Jo det fanns en Supermarket drygt fem km bort. Vi kom in i stan, körde runt, runt och överallt utan att hitta någonting. Helt plötsligt fanns inga kartor kvar i GPS´en. Hur som helst så hittade vi mat, tack vare att vi frågade en polisman. Vi försökte att få liv i vår GPS, men icke. När jag kom hem till Sverige, kastade jag mig över Garmin Support.

Jag mejlade Garmin kundsupport

Jag mejlade Garmin kundsupport

Med mer är 15 års erfarenhet av E-handel vill jag vara övertydlig. Många skriver mejl typ, ”En kaffekopp var sönder i leveransen, mvh Lena”. Sedan får man vara detektiv en lång stund, för att hitta rätt Lena. Så gör inte jag, när jag kontaktar Garmin Support. Jag gör en skärmdump av min beställning, klockslag när jag köpte den, klockslag när den levererades, ordernummer, namn och adress, mobilnummer, se en del av info ovan. Vad tror ni jag får för svar? 

– Återkom med namn och adress för att vi skall kunna hjälpa dig.

– Det har ni redan fått, svarade jag.

– Du kan ha flyttat, svarade Garmin.

– Vad hette butiken du skulle till i Frankrike? frågade Garmin support vidare

– Vad hette gatan butiken låg på? frågade Garmin i nästa mejl

Då blev Matts Torebring ganska så arg, ringde upp och frågade vad de sysslade med? Ge mig en adress att skicka den till. Nej det går inte, du måste få en fraktsedel av oss. Ge mig en sådan då. Det tar en stund innan den kommer. Alla våra kunder bjuder vi på en betald returfraktsedel, detta kostade mig 155:- i returfrakt.

Idag kom en helt ny GPS som visar att Jularpsbacken (Slalombacke) är 107 bort. Alla dessa enormt stora opersonliga företag, om jag inte får hata dem, tycker jag mycket illa om dem!

Ps. Jag har i afton, efter flera timmars sökande, till slut lyckats med att hitta en svensk bruksanvisning på bara sju sidor.


Åtgärder

Information

10 responses

16 07 2015
Elisabeth

Det är den personliga servicen som räknas. Trist att bli slussad hit eller dig, där man heller inte läser info man fått! Visst måste man få bli arg! Jag skulle vara rosenrasande. Kram lLisabeth

16 07 2015
Matts Torebring

Skönt att läsa vad du skriver. Jag får höra att jag överreagerar ibland. Själv tycker jag att jag har änglars tålamod. Jag ler när du skriver rosenrasande. Kram & Må gott.

16 07 2015
Rolle o Carina

Väldigt dålig service Matts,då har man verkligen rätt att bli arg!
Hoppas de bättrar sig för att få kunder kvar 🙂

Ha det gott o njut ändå/Kram

16 07 2015
Matts Torebring

Jag fick en massa frågor om deras service. De fick sämsta tänkbara minuspoäng på alla punkter. Kram & Ha det gott.
Ps. Jag kommer inte in på din sida längre, har det hänt något?

17 07 2015
Per Nilsson

Hej tack för Din test, tror jag väntar ett tag med att köpa den GPS:n. Var i Frankrike och Tyskland i sommar, fick tips av ett par på en ställplats om en gratis App, Maps.me. Den funkade rätt bra. Sen man laddat ner kartor är man inte är beroende av internet. Med platsanvisning så följer man var man är på kartan. Kartan är rätt detaljerad. Finns affärer, bensinstationer, hållplatser och annat smått och gott. Man borde kunna ladda ner den i telefonen också. Hälsningar Per i Umeå

17 07 2015
Matts Torebring

Jag valde också mellan en app och en riktig GPS. Men så tänkte jag att mobilens batteri håller kort tid, mot denna Gps som klarar 15 timmar. Kör jag omkull och skadar mobilen, kan jag hamna illa till, samt att den är mer än dubbelt så dyr om den går sönder. Ha det gott där uppe i norr.

17 07 2015
Lennart

Om det kan vara till någon tröst så kan jag berätta att Electrolux service och Telia är mycket värre!
Tacka vet jag mindre företag där man kan få tala med en människa öga mot öga!

Kram

17 07 2015
Matts Torebring

Garmin är megastort över hela världen och har samma sjuka som de du nämner. Kram

17 07 2015
Nils-Ake Hansson

Har en Garmin Dakota 20 och har lärt oss att använda den på våra utfärder. Tydlig hett är viktigt när man handlat på internet.
Ha det bra
Nisse

17 07 2015
Matts Torebring

Jag ska nog bli herre över min jag också. Idéen är bra. Må gott

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: