DHL Leverans

17 09 2014
Vår nya värmepump anländer idag.

Vår nya värmepump anländer idag.

Din leverans av värmepump från IVT, beräknas komma mellan klockan 10- 12 onsdag 17 september, stod det i ett sms som kom. Naturligtvis ringde jag DHL och påtalade, att jag kan inte gå hemma och vänta i två timmar. Be chauffören ringa tre minuter innan lossning, så möter jag upp. Vad tror ni jag fick för svar ? (Ingen skugga över chauffören denna gången, han var jättetrevlig och sökte upp mig på jobbet).

– Det ingår inte i vårt jobb, sa damen på DHL kundtjänst, med en vass och bestämd röst. 

Inte konstigt att svenska åkerier tappar sina tjänster, till icke  inhemska transportörer, efter ett sådant bemötande .Vid ett annat tillfälle bad jag samma företag, att ställa av en kartong på jobbet, där de lossar gods flera gånger i veckan. Sändningen var privat hem till mig, men det var omöjligt att lossa den på jobbet. Jag stod på mig och kartongen blev stående på terminalen i Jönköping i flera veckor, innan jag till slut bråkat så mycket, att de fick ut den till jobbet igen.

Ps. Nästa vecka kopplar vi bort befintlig fjärrvärme, för ett betydligt mer kostnadseffektivt värmesystem, med luft/vatten pump.


Åtgärder

Information

12 responses

18 09 2014
Deciree

Vad tråkigt när folk är så sura. Jag fattar inte??? Dom har ett Service jobb!! Dom ska inte jobba med service när dom inte klarar av det. Fel kvinna på den platsen. Jag har jobbat med service mot folk, till för 12 år sedan, när min kropp inte klarade mer. . Klart man ville att alla skulle vara nöjda o glada. Sen att man bjuder på ett leende. Ett leende blir man bara glad av, när man får ett tillbaka:-)) Kram

19 09 2014
Matts Torebring

Samma sak gäller de flesta av personalen på DB Schenker Lunda i Stockholm. Fruktansvärda tråkmonster som bara svarar, ”Jag svarar som jag blivit lärd”. De kan inte lösa det minsta lilla problem. Detta är jättetråkigt och allt är bara omöjligt för dem. Kram Småland

18 09 2014
Lennart

Kundservice i klass med Telia!
Jag önskar inte min värsta ovän att behöva ta kontakt med Telia!

Kram

19 09 2014
Matts Torebring

Jag tror faktiskt att DHL är snäppet värre än Telia. Du kan ALDRIG få rätt mot dem, trots att du har rätt i grunden. Kram

18 09 2014
Lena

Jodu, vart tog DHLs kundbemötandet vägen, flexibilitet borde vara bäst för alla! Alla är ju inte bundna hemmavid även pensionärer rör sig ovanligt mycket o sitter inte på pass ;-/

19 09 2014
Matts Torebring

I bland tvingas vi till hemleveranser, då kunderna beställer stora och tunga produkter. Jag varnar alla kunder och säger, att det är som bäddat för strul. Vem kan vara hemma och passa tider, knappast ingen idag. Kram

18 09 2014
Anette / Kors och Tvärs

Gammaldags charmkurser skulle behövas dammas av……

Detta får mej att tänka på en historia: ”Hej Det är rörmokaren. Jag kommer nångång mellan 7-16. Vad har du för portkod?”
”Det är nånting mellan 0000-9999”

Kram

19 09 2014
Matts Torebring

Min egen devis genom livet har alltid varit, ”Det finns inget som är omöjligt, förrän motsatsen är bevisad”. För DHL är allt precis tvärt om, ”Allt är omöjligt”. Kram

18 09 2014
Rolle o Carina

Ja det kan man kalla dålig service av ett serviceföretag !!
Här drog vi in Fjärrvärme för 10 år sen o det är billigt!

Ha det så gott/Kram

19 09 2014
Matts Torebring

DHL Är inget serviceföretag, det kan de inte ens stava till.

Installatören av värmepumpen lovar besparing på 15 000:- SEK per år. Det är 15 % ränta på våra insatta pengar. Kram

19 09 2014
Renée Petersson, supervisor DHL Freight CS

Det är verkligen jättetråkigt när vi inte lever upp till våra kunders förväntningar! Framför allt ska alla som kontaktar oss alltid få ett trevligt och korrekt bemötande, även om vi inte kan tillgodose de önskemål som framförs. Våra kunders synpunkter är viktiga och när vi får beröm, förbättringsförslag och klagomål vidarebefordras det till berörd funktion för att användas i förbättringsarbetet. Även om det inte är roligt att läsa om upplevelser som din, uppskattar vi att du hört av dig och kommer att kontakta dig när vi har tagit ditt ärende vidare.

19 09 2014
Matts Torebring

Tack för ert svar samt att ni även ringde upp mig. Det visar på att det finns goda ambitioner hos er också. Jag är väl medveten om, att ibland har vissa personer fel tjänst och borde placeras om. De kan göra mer skada än nytta.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: