I måndags morgon, mejlade jag över en liten lista, till Kabe Service i Tenhult. Lite justeringar, lite småfel och bad dem, att i samband med detta göra årsservice, på både bodel och motor samt om möjligt, höja totalvikten till 5200 kg. Jag hade räknat med en väntetid, på en till två månader. Idag ringde servicechefen på förmiddagen och sa, ”Ja du Matts, du får komma idag om du vill, så skall vi ta hand om din bil”. Jag körde in vår Kabe till Tenhult och Birgitta kom och hämtade mig på middagsrasten, så nu är vi utan bobil någon vecka. Det passade oss som handsken på handen, att lämna in den nu, då vi skall vara hemma i helgen.
Jag är själv en utpräglad säljare och vad jag än fått i mina händer att sälja, har jag oftast sålt mest av alla. Den bästa säljaren, ska också erbjuda den bästa service och bemötande, då blir allt lyckat, så enkelt är det, men ack så svårt att förstå, för många handlare. Alla förstår att Birgitta och jag är en av landets mest nöjda Kabeägare.

Vilken service!
Undra på att KABE- ägare är nöjda!
Kram
Om alla visste detta, skulle försäljningen skjuta i höjden också. Kram
Ja nog ser ni lyckliga ut,tänk om vi hade vår Bobil hemma nu !!
Då skulle ni fått se ett par som va ännu lyckligare 🙂
Visst är servicen efter köpet värd mycket oxå,än är vi nöjda
med Adria och Kurts i Ludvika,fattas bara !!
Ha det gott/Spacekram
Tänk att pappa, hade inte ens en riktig jordbrukstraktor. En Volvo BM 230 Viktor kostade i början av 60- talet dryga 12 000:-. Visst ser jag lycklig över att ha en en riktig husbil. Kram
Exakt så vinner man nöjda kunder! ”Concorde forever tack vare Forsbergs fritidscenter, Hyssna och fabriken i Schlüsselfeld”. Det är oerhört viktigt med after sale servicen, även om man är på resa ska servicen funka!
Ni är erfarna och har varit med och vet hur hjulet skall snurra. Själv tycker jag bara att Concorden är för hög. När jag körde långtrad hade jag ofta lass som var mellan 4,3 meter och upp till 4,5 meter höga. Det var inte enkelt att komma ikring alla viadukter med mera, med ett långt släp hängandes baktill. Kram på er.
Vänligen se på vår egen blogg vad jag egentligen ville ge för kommentar till detta, men det blev för långt… o flera har frågat under åren som vi rest!
Visst är det så, att man är nöjd om man får bra service. Då blir man bara så där extra glad:) Va roligt att ni fått hjälp nu så det inte inkräktar på sommar resorna. Härligt:-) Kram från Piteå:-))
Jag blir nästan upprymd och lyrisk, när jag får så oväntat snabb hjälp och ett trevligt bemötande. Visst blir man glad. Kram fån oss i södern.
Man skall tala om när någonting är bra och när någon har gjort något bra. Man gör det alltför sällan, men man är snar att säga när något inte är bra……….
Håll ut! Nu kommer den snart……..våren alltså……
Ja som jag brukar säga, är söndagsmiddagen god är det tyst. Detta är ju helt galet, nej tala om när någon gör ett bra jobb, det håller jag stenhårt på. Ps. Ikväll var det jätteskönt att gå hem från jobbet, våren kommer nog snart. Kram.
Härligt med bra service- Det brukare ju visa sej efter köpet om det är en bra handlare man ha.
Kram
Sv: Här kommer en länk till transportstyrelsen http://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fordon/Registreringsskylt-och-bevis/Om-registreringsskylt/Allmant-om-personlig-skylt/
Hej & Tack, vad snäll du är Anette. Nu ska jag fundera på ett bra namn. Ps. Jag letar varje dag efter något till dig, som jag vet att du själv söker efter. Men än har jag inget hittat. Jag har ögonen vidöppna. En stor kram från södern.
Alla saliga i sin tro! Det är nog så att husbil blir efter vad man har för handlare nära sig. Och var man en gång köpte sin första husvagn. Lite så är det.
viktigt är att man har en rymlig bil för alla dagar är inte sol.
Nils-Å & Birgitta
Riktigt så enkelt är det inte. Själva åkte vi husvagn i 26 år. Då tyckte jag att nästan alla åkte Kabe och jag var nästan Kabehatare. Vi hade flera olika märken, som Knaus, Hobby och sist Öggestorp. 1999 köpte vi vår första husbil av tyskt fabrikat och några år sedan blev det en till av samma märke. När vi fick vår nya Kabe 2006, sa vi spontant, detta är den första riktiga husbilen för oss. Jag håller med dig om att närheten till serviceverkstad, spelar en stor roll. Matts & Birgitta
Kabe husvagn hade vi i 15 år. Det var en vinter bil vi ville ha därför det märket vi har. Men Kabe har nog blivit en bra vinter bil med vatten värme i golvet vad jag vet.