Vi kom hit ganska sent fredag kväll efter en hektisk arbetsvecka. Vi ville se hur den nya ställplatsen som iordningsställts såg ut. Till vänster mellan träden har vi fått en bra plats. Kvällen var varm och skön och våra grannar satt ute i timmar sedan vi gått och lagt oss.
Riktigt trevligt, grönt och vackert och ganska nära upp till centrum. Ett lovvärt initiativ av Vadstena kommun. Tänk om lilla Aneby kommun förstod att göra något liknande, t.ex. nere vid Stalpets Vattenfall.
Men en påse wiernerbröd och franska våfflor gick vi tillbaka till det gröna.
De franska våfflorna var ovanligt krämiga, goda och måttligt söta.
Tillåt mig att le åt våra svenska vägskyltar och hur de används.
Allt är vackert i Vadstena, utom som på alla andra ställen med hamnar, där båtägarna ställer sina båttrailer över sommaren.
Intill Stadsparken vid Vadstena Slott har vi sovit många nätter under årens lopp. Nytt i år blev nya ställplatsen.
Endast några små kortvariga moln son skymde solen, som annars lyste från en klar himmel under hela lördagen. Vilken skön Brittsommardag det blev.
Vi gick vår kvällspromenad ut på andra piren till hamninloppet. Vi satte oss på en parksoffa och såg solen gå ned och tackar Vadstena för en riktigt trevlig helg.







































