
Det första man tror, när man kommer utanför dörren en iskall morgon som idag är, så här kallt som idag har det aldrig varit här tidigare. Så här såg det ut sista gången vi var här 4 maj 2019. Idag gick det åt vinterjacka med neddragen luva, Goretex mössa och varma handskar, när vi gick en och en halv km, tur och retur, upp till Ljusoden i Hult.

Jag ogillar inte att det avverkas skog, det är ett måste, så även här. Det var det roligaste jag visste då, i nio hela år. Kalt & kallt, men så ljust det blev. Jag sa just i fredagskväll, vi har 22,5 grader i bussen, men det är inte den riktigt goa värmen. Vi fick komplettera 2 kw el med gasol och då blev det den sköna goa värmen i bussen igen.

Det blev ett kostsamt besök i Ljusboden efter som det var ett uppdämt behov. Vi gillar Ann-Charlotte´s ljus, de rinner inte som de flesta andra ljus gör.

Att grilla ute med björkved det gillar jag, inget att diska efteråt, bara så gott och sedan klart.

























